Interim teamleider communicatie en ondersteuning

Gemeente Oldenzaal

Sluit op: 4 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 augustus 2025
Eind datum: 31 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Oldenzaal
Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

Organisatie
Gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Team
Team Communicatie en Ondersteuning ondersteunt de organisatie op het gebied van interne en externe communicatie, bestuurlijke ondersteuning en administratieve processen. Het team zorgt voor heldere informatievoorziening naar inwoners, medewerkers en partners, en draagt bij aan een transparante en toegankelijke overheid. Daarnaast verzorgt het team secretariële en facilitaire ondersteuning, zodat andere teams optimaal kunnen functioneren.

Opdracht
Je laat circa 20 collega’s excelleren in hun vak! Je bent daarbij verantwoordelijk voor de taakvelden communicatie, bestuurssecretariaat en informatiebeheer. Je geeft leiding aan en spart met gedreven professionals in een sterk veranderende omgeving.Voor het taakveld informatiebeheer loopt een verbeterplan voor de basis op orde en om klaar te zijn voor de digitale toekomst. Dit verbeterplan omvat het actualiseren van beleid en opzetten van een kwaliteitssysteem, het wegwerken van achterstanden, digitale archivering en ontwikkeling van het team informatiebeheer om de organisatie hierin te ondersteunen. Jij bent verantwoordelijk voor het veranderproces van de verandering van uitvoerend DIV-medewerker naar een allround informatiebeheerder die in een ondersteunende rol dicht bij de teams in de organisatie gepositioneerd is.Voor het team communicatie ben je een sparringspartner en begeleid je de teamleden in de continue afweging van prioriteiten in communicatieve ondersteuning van bestuur en organisatie.Je draagt als lid van het managementteam bij aan de koers en de doorontwikkeling van het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Vanuit jouw functie kun je opdrachtgever worden voor organisatie-brede projecten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider / manager binnen een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als teamleider bezig met procesverbetering en kwaliteitsborging.

Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als manager / teamleider binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van teams van minimaal 20 FTE;
  • Aantoonbare werkervaring met projecten binnen overheidsorganisaties;
  • Aantoonbaar afgeronde managementcursus of kennis van methode zoals Lean.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx