Interim teammanager bedrijven

Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek

Sluit op: 15 sep 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 20
Provincies: Flevoland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 7 augustus 2025
Eind datum: 31 oktober 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
De Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) is in 2013 opgericht. Ons doel: een robuuste uitvoeringsorganisatie die adequaat de omgevingstaken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving uitvoert voor alle deelnemende partijen. Door bundeling van ervaring en een grote diversiteit aan kennis bij de OFGV verbetert de kwaliteit en de integraliteit van de uitvoering van deze taken. De OFGV is verantwoordelijk voor de uitvoering van het werk, maar de deelnemende partijen blijven bevoegd gezag en daarmee bestuurlijk verantwoordelijk.

Functie
Als interim teammanager en MT-lid vertaal jij de visie, ontwikkelopgaven en cultuur van de OFGV naar je team. Je geeft leiding aan een team van circa 30-35 bevlogen professionals die dagelijks bijdragen aan een veilige en schone leefomgeving.   Voor team Toezicht Bedrijven ligt er een grote en gevarieerde opgave. Het team heeft een sterke motivatie om daar samen mee aan de slag te gaan. Een greep uit de opgave: verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit, aandacht voor en groei van medewerkers, implementeren van nieuwe technologieën in toezicht en teambuilding en samenwerking. Je staat er niet alleen voor in deze opgave. Naast de inhoudelijke experts, hebben een aantal medewerkers de rollen van werkverdeler, procesbegeleider en klachtenafwikkelaar.  De wereld om ons heen verandert snel, en de OFGV beweegt mee. Je leidt je team door veranderingen, stimuleert ontwikkeling en zorgt dat jouw mensen klaar zijn voor de opgaven van morgen. 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je vertegenwoordigt je team én de organisatie in het MT;
  • Je geeft leiding aan een team met uiteenlopende ervaring (van trainee tot senior);
  • Je delegeert taken en verantwoordelijkheden binnen het team;
  • Je leidt het team in een veranderende omgeving door de ontwikkelopgaves; 
  • Je bent sparringpartner bij het prioriteren en beoordelen van toezichtsvraagstukken;
  • Je stimuleert de verschillende specialismen binnen het team en waarborgt dat de kennis en kunde in het team op peil blijft;
  • Je zorgt voor verbinding met andere teams en de directie

Het managementteam
Je maakt deel uit van het MT van de organisatie, dat bestaat uit acht teammanagers, het hoofd VTHA, hoofd Bedrijfsvoering, concerncontroller, bestuurssecretaris en de directeur. Als interim teammanager Toezicht Bedrijven word je aangestuurd door het hoofd VTHA (Vergunningen, Toezicht, Handhaving & Advies). Er heerst een collegiale sfeer waarin kennisdeling centraal staat.

Kandidaatomschrijving
Je bent een mensgerichte leider die koers weet te houden in een dynamische omgeving. Je inspireert, verbindt en faciliteert. Je bent sterk in communicatie, politiek-bestuurlijk sensitief en hebt een coachende stijl van aansturen.

Wij zoeken kandidaten met:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding;
  • Ervaring binnen een bestuurlijke omgeving;
  • Leidinggevende ervaring en een coachende stijl van aansturen;
  • Betrokkenheid bij thema’s als milieu en leefomgeving, ervaring met (het aansturen van) toezicht & handhaving is een pre; 
  • Je hebt ervaring met het leiden van ontwikkeling en verandering;
  • De opdracht is in de maand oktober voor 20 uur, vervolgens voor een jaar 2 uur per week.

Kwaliteitscriteria en Wet DBA
De OFGV is continue bezig met de kwaliteit van haar dienstverlening om zo te blijven werken aan een veilige en schone woon- en werkomgeving. Naast onze eigen medewerkers, werken we samen met partijen zoals uw organisatie ten behoeve van de continuïteit en de kwaliteit. Daarbij zijn wij gehouden aan het voldoen aan de landelijke vth-kwaliteitscriteria. Dit betekent onder meer dat wij objectief gaan aantonen in hoeverre onze vth-medewerkers deskundig zijn ten opzichte van de gestelde eisen en criteria. Eén van de eisen binnen deze nieuwe set vth-kwaliteitscriteria (versie 3.0) is dat wij ook de deskundigheid en frequentie van uw (eigen c.q. medewerker) inzet mee moeten laten wegen in het totaalbeeld. Wij hebben het valideringsbureau Libereaux opdracht gegeven om de Toetsing en Borging van onze vth-medewerkers op zich te nemen. Wij hebben Libereaux gevraagd om eenzelfde toetsingstraject voor uw inzet op zich te nemen. Uw gevalideerde inzet en deskundigheid laten wij dan meewegen in het totale beeld (robuustheid) van onze organisatie. Om dit te organiseren neemt Libereaux rechtstreeks met u (uw organisatie) contact op voor het aangaan van dit valideringstraject. U ontvangt een offerte voor dit traject, gebaseerd op onderstaande opzet (gelijk aan die van onze medewerkers). Omdat het een persoonlijke validering en certificering is, uitgevoerd voor een hiertoe geaccrediteerde instantie, én dat u deze certificering ook bij andere vth-opdrachtgevers kunt gebruiken, komen de kosten voor het traject én de benodigde uren, voor uw rekening.

Aanpak Valideringstraject (EVP)

  • Adviseurs in bezit van gevraagde basisopleiding in deskundigheidsgebied
  • Registratie (EVP)
  • Alle relevante ervaring en kennis wordt per deskundigheidsgebied uitgevraagd en bijeengebracht in DITKANIK.NU. Libereaux beoordeelt deze data voor opname in het dashboard.
  • Tijdsinvestering deelnemer gemiddeld zeven uur (eigen kosten)
  • Het kan zijn dat u (uw medewerkers) eerder een vth-valideringstraject heeft gevolgd, of dat er behoefte bestaat aan een validering op meerdere deskundigheidsgebieden. Geef dit aan bij Libereaux en dan wordt er maatwerk geleverd.
  • De kosten voor het EVP-traject bedragen € 895,00 per traject exclusief 21% btw. Een nadere beschrijving volgt in de offerte die aan u wordt voorgelegd.
  • Voor vragen kunt u rechtstreeks met Libereaux contact opnemen via de heer Wim Dönnicke, 080 5053 612.

Toelichting op rooster
Van 1-10-2025 tot 1-11-2025 20 uur per week. Daarna tot 31-10-2026 2 uur per week

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Ervaring: Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties, politieke partijen of bestuursorganen, en weet hoe besluitvorming en beleid tot stand komen, graag arceren op het CV.
  • Aansturen collega's: Je hebt meer dan vijf jaar werkervaring als manager in het aansturen en coördineren van een team dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse ondersteuning en organisatie binnen een kantooromgeving, graag arceren op het CV.
  • Opleiding: Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding.

Wensen

  • Ervaring 1: Je bent bekend met hoe een omgevingsdienst functioneert en hebt directe werkervaring binnen een omgevingsdienst.
  • Ervaring 2: Je bent betrokken bij de leefomgeving en het milieu, graag aantoonbaar met CV.
  • Ervaring MT: Je hebt eerder ondersteund vanuit het MT, graag aantoonbaar met CV.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx