IV expert autorisatiedesk

Nationale Politie

Verlopen op: 27 apr 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 98
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juni 2025
Eind datum: 31 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdracht omschrijving
Zorgen dat de ketenpartner administratie met betrekking tot toegang tot politie systemen in lijn is met het identity en access beleid en inrichting in IAM en voorbereid is voor de migratie naar het nieuwe OHP domein. Het analyseren van complexe afwijkingen en adviseren van verbeteringen op proces- en technieklaag. Toegang voor ketenpartners van politie, welke op basis van wettelijke grondslag toegang dienen te verkrijgen tot politiegegevens.

Doelstelling
Samen met andere leden van de taskforce, portefeuilles en aanpalende organisatieonderdelen als HRM, Privacy, IAM profielenteam, IAM beheer en Gegevens Autoriteit het op orde brengen van de ketenpartnergegevens binnen de systemen waarin gegevens van medewerkers worden vastgelegd en gekoppeld worden aan een functie/rol (Landelijk Functiehuis Ketenpartners) en (keten) organisatiestructuur. Waar nodig het inrichten van IAM ketenprofielen ten behoeve van autorisatie tot het netwerk van politie met haar informatiesystemen.

Verantwoordelijkheden

  • In samenwerking met de betreffende portefeuilles opleveren van RFC’s (Request for Change) ten behoeve van IAM ketenprofielen en het operationeel maken daarvan.
  • Overdracht van beheer aan de Front Office Dienstverlening Partners binnen de organisatorische eenheid Dienstverlening Partners.
  • Vaststellen van de benodigde functies/rollen voortvloeiende uit wet- regelgeving en convenanten, conform beleid Ketenpartners binnen politie.
  • Onderzoeken vanuit welke grondslag de autorisatie kan worden verleend. Door HR-A aan laten maken van nieuwe benodigde functiecodes.
  • Vanuit analyse van betreffende convenanten schakelen met de verantwoordelijke portefeuille en contact onderhouden met de Informatie Voorziening Expert om een RFC tot stand te laten komen voor een nieuw te ontwikkelen autorisatieprofiel.
  • Analyseren van afwijkingen en geven van advies voor correcties, waar nodig zelf doorvoeren van correcties.
  • Blijven monitoren/prioriteren van uitgezette taken behoort tot het takenpakket.

Contacten
Interne contacten met diverse teams die betrokken zijn met Identity & Access management, FrontOffice DP, OHP project. Legt verantwoording af aan manager FODP en projectleider OHP.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-06-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-05-2026 voor 36 uur per week.
  • Het contract kan optioneel worden verlengd.
  • Onder een cv wordt verstaan een overzicht van werkervaring in het Nederlands in PDF-formaat van maximaal 7 pagina’s A4.
  • De kandidaat is gedurende de gehele opdracht in loondienst bij opdrachtnemer/onderaannemer, geen ZZP’er of ondernemer.
  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal MBO niveau.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met beheren en optimaliseren van identity and access systemen (vastleggen van gegevens en koppelen aan functies/rollen).
  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met identity and access systemen waarbij naleving van WPG en AVG gewaarborgd is, inclusief multi-dienstverbanden.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het opleveren van RFC’s voor IAM ketenprofielen en het operationeel maken ervan.
  • Competenties: maatschappelijke oriëntatie, organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, coachen, leervermogen, organisatievermogen, klantgerichtheid, netwerkvaardigheid, systeemdenken, mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wensen

  • Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het vaststellen van functies op basis van wet- en regelgeving, convenanten en/of beleid.
  • Minimaal 2 jaar ervaring binnen Rijksoverheid of grote landelijke organisatie (10.000+ medewerkers).
  • Afgeronde, erkende en volwaardige HBO opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring binnen politie.
Deze opdracht is verlopen.