Opdrachtomschrijving
Zorgen dat de ketenpartner administratie met betrekking tot toegang tot politie systemen in lijn is met het identity en access beleid en inrichting in IAM en voorbereid is voor de migratie naar het nieuwe OHP domein (Identity and Access Management). Het analyseren van complexe afwijkingen en adviseren van verbeteringen op proces- en technieklaag. Toegang voor ketenpartners van politie, welke op basis van wettelijke grondslag (wet- en regelgeving/convenant) toegang dienen te verkrijgen tot politiegegevens.
Verantwoordelijkheden
- In samenwerking met de betreffende portefeuilles opleveren van RFC’s (Request for Change) ten behoeve van IAM ketenprofielen en het operationeel maken ervan.
- Overdracht van beheer aan de Front Office Dienstverlening Partners binnen de organisatorische eenheid Dienstverlening Partners.
- Vaststellen van de benodigde functies/rollen voortvloeiende uit wet- regelgeving en convenanten, conform beleid Ketenpartners binnen politie.
- Onderzoeken vanuit welke grondslag de autorisatie kan worden verleend. Door HR-A (HRM-administratie) aan laten maken van nieuwe benodigde functiecodes.
- Vanuit analyse van betreffende convenanten schakelen met de verantwoordelijke portefeuille en contact onderhouden met de Informatie Voorziening Expert van de portefeuille om een Request for Change tot stand te laten komen voor een nieuw te ontwikkelen autorisatieprofiel.
- Analyseren van afwijkingen en geven van advies voor correcties, waar nodig zelf doorvoeren van correcties.
- Blijven monitoren/prioriteren van uitgezette taken behoort tot het takenpakket.
- Betrouwbaarheidsonderzoek (BO+) is van toepassing. Een positief besluit is vereist voor uitvoering van de opdracht.
- Samenwerken met taskforceleden, portefeuilles, en organisatieonderdelen als HRM, Privacy, IAM profielenteam, IAM beheer en Gegevens Autoriteit om ketenpartnergegevens op orde te brengen in systemen waarin medewerkergegevens worden vastgelegd en gekoppeld aan functie/rol en organisatiestructuur.
- Inrichten van IAM ketenprofielen voor autorisatie tot het netwerk van politie en informatiesystemen.
Interne contacten
Met diverse teams die betrokken zijn bij Identity & Access Management, FrontOffice DP, OHP project. Verantwoording wordt afgelegd aan manager FODP en projectleider OHP.
Competenties
- Maatschappelijke oriëntatie
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Coachen
- Leervermogen
- Organisatievermogen
- Klantgerichtheid
- Netwerkvaardigheid
- Systeemdenken
- Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Eisen
- Eis 4: De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beheren en optimaliseren van identity and access systemen. Dit omvat het vastleggen van gegevens van interne en externe medewerkers en het koppelen van deze gegevens aan functies en rollen.
- Eis 6: De kandidaat heeft 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opleveren van RFC’s (Request for Change) ten behoeve van IAM ketenprofielen en het operationeel maken ervan.
- De Externe is inzetbaar vanaf 01-06-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-05-2026 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd.
- Eis 2: De aangeboden kandidaat is gedurende de opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer/Onderaannemer en geen ZZP’er of ondernemer (ook niet via een eigen BV).
- Eis 3: De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal MBO niveau.
- Eis 5: De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring met het werken met identity and access systemen, waarbij naleving van WPG en AVG gewaarborgd is en multi-dienstverbanden zijn gekoppeld aan functies/rollen.
- Eis 7: Vereiste competenties/vaardigheden: Maatschappelijke oriëntatie, Organisatiesensitiviteit, Overtuigingskracht, Coachen, Leervermogen, Organisatievermogen, Klantgerichtheid, Netwerkvaardigheid, Systeemdenken, Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Wensen
- Wens 4: De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen politie.
- Wens 3: De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige HBO opleiding.
- Wens 2: De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Rijksoverheid of een grote landelijke organisatie (10.000+ medewerkers).
- Wens 1: De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het vaststellen van functies op basis van wet- en regelgeving, convenanten en/of beleid.