Junior casemanager omgeving

Gemeente Bernheze

Sluit op: 2 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Verkeer vervoer nautisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2025
Eind datum: 1 november 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Bernheze, een unieke gemeente
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed. Bernheze is een springplank, een zachte landing en een perfect passende puzzel. Als een warme jas die in iedere loopbaanfase past. Bernheze biedt je kansen om te groeien.

Doelstelling opdracht
Ben jij klaar om je carrière een vliegende start te geven als casemanager omgeving ruimtelijke initiatieven? Deze uitdagende opdracht bied je de kans om jezelf te ontwikkelen en ervaring op te doen in een dynamische omgeving. Jij zult een cruciale rol spelen in de informatieverstrekking naar inwoners, specifiek als het gaat over vergunningenchecks en vergunningsaanvragen. Wanneer de samenwerking een succes blijkt dan is er na de opdracht uitzicht op een vast contract binnen de gemeente Bernheze.

Hoe ziet je werk eruit?
1. Je draagt zorg voor de kwaliteit en toegankelijkheid van de geboden informatiestromen aan inwoners/ondernemers zoals de gemeentewebsite en kennisbank;
2. Je verstrekt informatie(verzoeken) en geeft voorlichting aan inwoners/ondernemers en belanghebbenden en verzorgt daarbij de administratief procedurele afhandeling;
3. Je verzorgt intake en toetst vergunningenchecks aan de hand van beleid, wet- en regelgeving;
4. Je verzorgt intake, toetst, beoordeelt en handelt vergunningsaanvragen (omgevingsactiviteiten) af aan de hand van beleid, wet- en regelgeving. Je stelt beschikkingen, rapportages, beoordelingen en correspondentie op en volgt en bewaakt daarbij de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures tot aan een onherroepelijk besluit;
5. Je signaleert en rapporteert over de uitvoering van beleid en processen en doet daarbij verbetervoorstellen.

Kandidaatomschrijving
Wat neem je mee? Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste trainee die zich wil ontwikkelen en nieuwe kennis en vaardigheden wil opdoen. De ideale kandidaat:

• Opleiding: Heeft een opleiding op tenminste HBO-niveau, bij voorkeur binnen het ruimtelijk domein, bijvoorbeeld bestuursrecht of planologie.
• Affiniteit: Heeft affiniteit met participatietrajecten en kan verschillende doelgroepen betrekken, zoals burgers en maatschappelijke instellingen. En weet hier communicatiestijl op aan te passen.
• Persoonlijkheid: Is een sterke persoonlijkheid met natuurlijk overwicht en overtuigingskracht, en houdt van bouwen en vernieuwen.
• Inzicht: Heeft een goed gevoel voor maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
• Instelling: Heeft een dienstverlenende, pragmatische, zakelijke en resultaatgerichte instelling.
• Kernwaarden: Herkent zich in onze kernwaarden: Samen, Aandacht en Moed.

Grijp deze kans om je carrière te lanceren en solliciteer vandaag nog! Wij kijken uit naar jouw enthousiaste reactie

Interviewplanning
We nodigen de Top-5 kandidaten graag uit voor een gesprek. Tijdens dit gesprek willen we jouw motivatie leren kennen en bespreken we hoe goed je past bij de opdracht en onze organisatie. We kijken naar je kwalificaties, of je voldoet aan het kandidaatsprofiel en de gestelde eisen. Ook beoordelen we hoe jouw competenties aansluiten bij de werkzaamheden en hoe je in ons team past. Dit gesprek is een belangrijk onderdeel van onze selectie. We kijken ernaar uit om je beter te leren kennen!

De gesprekken vinden plaats op donderdag 9 oktober 2025. Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk maandag 6 oktober bericht.

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Toelichting op rooster
28 tot 32 uur per week. Rooster In onderling overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) De kandidaat kan een actuele VOG overleggen.
  • Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO (of WO) studie heeft afgerond bij voorkeur binnen het ruimtelijk domein, bijvoorbeeld bestuursrecht of planologie.
  • Beschikbaar op locatie De gemeente Bernheze werkt hybride. Om de junior casemanager goed te begeleiden verwachten wij dat deze, zeker in het eerste half jaar, 4 dagen per week op ons kantoor in Heesch werkt.

Wensen

  • Recente en voldoende kennis van de omgevingswet en het omgevingsplan Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat recente en voldoende kennis heeft van de Omgevingswet en het Omgevingsplan.
  • Affiniteit: Heeft affiniteit met participatietrajecten en kan verschillende doelgroepen betrekken, zoals burgers en maatschappelijke instellingen. En weet hier communicatiestijl op aan te passen.
  • Persoonlijkheid: Is een sterke persoonlijkheid met natuurlijk overwicht en overtuigingskracht, en houdt van bouwen en vernieuwen.
  • Inzicht: Heeft een goed gevoel voor maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
  • Instelling: Heeft een dienstverlenende, pragmatische, zakelijke en resultaatgerichte instelling.
  • Motivatie We vragen de kandidaat een motivatie (maximaal 1 A4) te schrijven waarom hij / zij geschikt is voor de functie.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx