Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
Vanwege aanhoudende drukte is gemeente Ede op zoek naar tijdelijke ondersteuning. We zoeken een juridisch adviseur Openbare Orde die gaat werken aan interessante en actuele thema's op het gebied van openbare orde en veiligheid, horeca, gevaarlijke honden, weerbaarheid, woonoverlast, overlast als gevolg van onbegrepen gedrag en ondermijning.
Jouw takenpakket
- Je stelt regelgeving en beleidsregels op en tegelijkertijd heb je ook een rol in de uitvoering en handhaving van dit beleid.
- Je bent een inhoudelijke sparringspartner voor de medewerkers van gemeente Ede en deelt je kennis.
- Je adviseert het bestuur, directie en management over juridische dossiers op het gebied van openbare orde en veiligheid.
- Het doorlopen van de juridische procedures en het actualiseren van de APV op het gebied van openbare orde en veiligheid.
- Het verdedigen van standpunten en het behartigen van de belangen van gemeente Ede. Ook vertegenwoordig je gemeente Ede bij bezwaar- en beroepsprocedures.
- Het vertalen van juridische regels in praktische werkinstructies voor de medewerkers van gemeente Ede.
Competenties
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit (het snappen van de belangen en gevoeligheden die er spelen binnen je werkgebied).
- Analytisch sterk (het vermogen om analyses te verwerken tot heldere, concrete adviezen).
- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid (het vermogen om je mondeling en schriftelijk helder en begrijpelijk uit te drukken. Je past je hierbij aan op de doelgroep).
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
- Een aantoonbare afgeronde opleiding in juridische/rechten op wo bachelor.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met juridische procesvoering op het gebied van de Algemene wet Bestuursrecht.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Juridisch adviseur OOV binnen een gemeente.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur naar bestuur en management van een gemeentelijke organisatie.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur OOV binnen een gemeente.
- Aantoonbare werkervaring met interne advisering naar beleid en advies.