Juridisch adviseur ruimtelijke ontwikkeling voor het stedelijk gebied

Gemeente Oss

Sluit op: 2 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 1 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling van de gemeente Oss werken beleidsadviseurs/planologen, stedenbouwkundigen, juridisch adviseurs en stedenbouwkundig tekenaars. De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit twee teams: Stedelijk gebied en Landelijk gebied. In deze teams werken we samen aan het mogelijk maken van ruimtelijke plannen en initiatieven. Vanwege de grote opgaven en het niet kunnen invullen van de vaste formatie zijn we op zoek naar tijdelijke invulling.

Wat is je takenpakket?

  • Je stelt op en/of begeleidt van begin tot eind ruimtelijke plannen en daarbij behorende procedures voor complexe (ontwikkel)plannen.
  • Je brengt de juridische aspecten van complexe ruimtelijke vraagstukken in beeld en adviseert over de mogelijkheden aan bestuurders, management en collega’s.
  • Je neemt deel in grote/complexe ruimtelijke ontwikkelingsprojecten.
  • Je beoordeelt en adviseert over meer complexe principeverzoeken/plannen en planschadeverzoeken.
  • Je hebt korte lijnen met het bestuur, waarbij je zelf aan tafel zit over je eigen dossiers.
  • Je beoordeelt zienswijzen en verdedigt meer complexe ruimtelijke besluiten bij de rechter.

Toelichting op rooster
De opdracht omvat een inzet van minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week. Fysieke aanwezigheid is deels vereist, waarbij hybride werken mogelijk is in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding HBO RO: De kandidaat beschikt over minimaal een HBO werk-, denk- en opleidingsniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld Juridisch (RO) of Planologisch). Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring RO minimaal 3 jaar: De kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit blijkt uit het CV.
  • De startdatum en aantal beschikbare uren: De kandidaat kan op genoemde startdatum of zoveel eerder als mogelijk (doch uiterlijk 15 juli) starten en is voor 24 – 36 uur per week beschikbaar. Dit blijkt uit de offerte/CV.

Wensen

  • Ervaring met ruimtelijke plannen en bijhorende procedures: Uit het CV blijkt dat de kandidaat ervaring heeft met het opstellen en/of begeleiden van ruimtelijke plannen en daarbij behorende procedures.
  • Ervaring als juridisch adviseur RO: Uit het CV blijkt dat de kandidaat ervaring heeft in het deelnemen aan ruimtelijke projecten en/of programma’s en daarin als juridisch adviseur RO heeft gefunctioneerd.
  • Beoordelen en adviseren complexe principeverzoeken: Uit het CV blijkt dat de kandidaat ervaring heeft met het beoordelen en adviseren over meer complexe principeverzoeken.
  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    • Communicatie (max. 7 punten) – Helder en effectief intern & extern communiceren over ruimtelijke plannen.
    • Inhoudelijke vakkennis (max. 6 punten) – Up-to-date kennis van regelgeving en ruimtelijke ontwikkelingen.
    • Affiniteit met stedelijke ontwikkelingen (max. 6 punten) – Begrip en betrokkenheid bij stedelijke groei en trends.
    • Samenwerking & resultaatgerichtheid (max. 6 punten) – Effectieve samenwerking met stakeholders en focus op concrete verbeteringen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx