Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Veere mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Veere. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Gemeente Veere telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen: Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen Gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Opdracht
Je voert alle juridische handelingen op het gebied van handhaving (vergunningverlening, toezicht en handhaving) uit. Naar aanleiding van een bezoekrapportage van een toezichthouder (bouw, milieu of tweede woningen) of een verzoek om handhaving, beoordeel je of er sprake is van een overtreding. Je overlegt met collega’s of legalisering voorzienbaar is en zo niet, dan start je een handhavingstraject. Je schrijft waarschuwingsbrieven, voornemens en lasten onder dwangsom. Zo nodig vertegenwoordig je onze gemeente ook bij de rechtsbeschermingsprocedures die hieruit voortvloeien en ga je naar de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Je bent iemand die goed op de hoogte is en blijft van de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en jurisprudentie.
Team
Toezicht en handhaving. Bestaande uit 3 collega juridisch adviseurs handhaving.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 7 juli 2025, van 15:00 uur tot 16:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Eisen
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur VTH.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht.
- Kandidaat heeft een maximale reistijd van 1,5 uur naar het gemeentehuis in Domburg.
- Kandidaat is bereid om minimaal de helft van de werkweek op kantoor aanwezig te zijn (vermeldt dit duidelijk in het cv).
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur in de richting van VTH.