Juridisch Beleidsmedewerker (2x)

Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Verlopen op: 27 mei 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 24
Provincies: Friesland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 9 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdracht omschrijving
Binnen het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving en Vergunningen van de gemeente Achtkarspelen zijn wij op zoek naar twee juridisch beleidsmedewerkers. De juridische beleidsmedewerkers die wij zoeken zijn professionals met ruime werkervaring binnen het vakgebied. Jullie zijn juridische beleidsmedewerkers die enthousiast zijn en het een uitdaging vinden om de leefomgeving van onze gemeente Achtkarspelen aantrekkelijker te maken én te houden. Jullie zijn durfals die doorpakken in lastige situaties waarbij jullie oplossingsgericht werken en flexibel zijn in jullie oplossingen.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Verantwoordelijkheden
– Je geeft juridische advisering van concrete handhavingszaken op het gebied van Bouwen/Slopen, Milieu, Brandveilig gebruik, Groen, APV, Kinderopvang, Horeca en openbare orde en veiligheid;
– Je geeft juridische advisering in privaatrechtelijke kwesties waarbij de gemeente partij is;
– Je stelt juridische handhavingsprocedures op en adviseert het bestuur hierover;
– Vertegenwoordigt de gemeentes bij bezwaar- en beroepsprocedures bij de Bezwaarschriftencommissie/ Rechtbank/ Raad van State in handhavingszaken;
– Vertaalt nieuwe ontwikkelingen op juridisch gebied naar beleid (toezicht, handhaving en openbare orde en veiligheid);
– Bewaakt en stelt werkprocessen en protocollen op van het team;
– Werkt nauw samen met directe collega’s in het team en onze partners buiten de afdeling;
– Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en onderhouden van de gemeentelijke crisisorganisatie, zodat bij een ramp of grootschalig incident snel en doeltreffend gehandeld kan worden;
– Je adviseert de organisatie over crisisbeheersing en neemt deel aan regionale overleggen;
– Je voert regionale opdrachten uit op het gebied van crisisbeheersing;
– Je zorgt ervoor dat het crisisbeheersingsplan en de bijbehorende deelplannen actueel en compleet zijn;
– Je organiseert en coördineert het opleiden, trainen en oefenen (OTO) van gemeentelijke medewerkers op het gebied van crisisbeheersing.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 juni 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week.
  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
  • De opdracht is in zijn totaliteit voor 24 uur per week.
  • Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week.
  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina’s A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe.
  • De kandidaat heeft een passende Hbo- of Academische opleiding afgerond.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met crisisbeheersing en openbare orde en veiligheidsproblematiek.
  • De kandidaat heeft bekendheid met de problematiek in de gemeente Achtkarspelen.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie in een identieke functie.
  • Mate waarin de kandidaat aansluit bij de organisatie het team.
  • Kennis van de volgende systemen:
Deze opdracht is verlopen.