Jurist Bezwaar en Beroep

Gemeente 's-Hertogenbosch

Sluit op: 6 dec 2024 om 16:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2025
Eind datum: 30 juni 2025

De afdeling Financiële en Juridische zaken
De afdeling Financiële en Juridische zaken van de sector Stadsontwikkeling zoekt een tijdelijk jurist in afwachting van invulling van een vacature.

De belangrijkste taken in de functie zijn:

  • Vervullen van de rol van juridische vraagbaak
  • Schrijven van verweerschriften
  • Vertegenwoordiger van de gemeente bij bezwaar- en (hoger)beroepszaken
  • Adviseren van het college naar aanleiding van bezwaar- en (hoger)beroepszaken

De verdeling van de bezwaar- en beroepzaken is 80% in het fysieke domein en 20% in het veiligheidsdomein.

Kandidaatomschrijving
Wij hebben het kandidaat-profiel als volgt omschreven:

  • Affiniteit met fysiek- en veiligheids-vakgebied
  • Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen in het fysieke en veiligheidsdomein
  • Ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures

Wij zoeken een kandidaat met de volgende competenties:

  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Resultaatgerichte en daadkrachtige pro-actieve werkhouding met een dienstverlenend karakter
  • Ontwikkeld analytisch vermogen; in staat snel de kern van informatie te vinden en de juiste informatie uit complexe gegevens te halen

Toelichting op rooster
28-32 uren per week. Eventueel met 1 dag thuiswerken na inwerken. Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Afgeronde WO opleiding op het gebied van juridische zaken. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie. Aan te tonen aan de hand van 2 representatieve referenties.

Wensen

  • Competenties: Gevoel voor maatschappelijke ontwikkelingen; oog hebben voor de wereld om je heen, zowel sociale alsook technologische, economische en bestuurlijke ontwikkelingen. Dit blijkt uit CV en/of motivatie.
  • Werkervaring: Minimaal 15 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het juridische vakgebied. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring: Heeft zowel bezwaar- en beroepszaken in het fysieke domein als in het veiligheidsdomein afgehandeld. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
  • Kennis: Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen in het fysieke en veiligheidsdomein. Dit blijkt uit het CV.
  • Competenties: Affiniteit met fysiek- en veiligheids-vakgebied. Dit blijkt uit CV en/of motivatie.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx