Jurist Gespecialiseerd in Arbeidsrecht

Provincie Flevoland

Sluit op: 6 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 24
Provincies: Flevoland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 6 januari 2025
Eind datum: 6 juli 2025

Organisatie
Je gaat aan de slag in een lerende organisatie waarin professionaliteit van medewerkers centraal staat. Je collega's vertellen met trots over de provincie!  Wij willen graag een inclusieve organisatie zijn waarin we elkaar helpen en zorgen voor een klimaat waarin iedereen zich gehoord voelt en kan werken aan de eigen ontwikkeling. Samen realiseren we de maatschappelijke opgaven waar we als organisatie voor staan. Daarvoor is het belangrijk dat we talent binnen de organisatie (her)kennen en op het juiste moment op de juiste plek kunnen inzetten.

Je bent onderdeel van het expertiseteam Human Relations waar we met 20 enthousiaste collega's werken. Ons team bestaat uit de HR Business Partners, HR-specialisten (o.a. leren en ontwikkelen, recruitment, juridische zaken, vitaliteit & gezond werken, participatiewet), de HR-ondersteuning en de salarisadministratie. Het expertiseteam HR maakt op dit moment de transitie van ondersteunend gesprekspartner naar een tactische en strategische sparringpartner.

Opdracht
Vanwege achterstallig onderhoud zoeken wij tijdelijke versterking op arbeidsjuridisch vlak. Je zult je onder andere bezighouden met het adviseren van directie en management op arbeidsjuridisch vlak, te denken aan complexe casuïstiek. Hier is een nauwe samenwerking met de HR Business Partners vereist en ben je de vraagbaak voor het team HR op alle arbeidsjuridische thema’s. Als 2e-lijns adviseur kun je tevens als sparringspartner voor het management en directieteam optreden.

Je bent verantwoordelijk voor complexe adviesaanvragen en projecten op het gebied van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag (24 uur mag over 3 of 4 dagen verdeeld worden). De opdracht wordt vervuld gedurende 24 weken. Rekening wordt gehouden met een periode voor verlof – waarin de opdracht dus niet wordt uitgevoerd door opdrachtnemer – van 2 weken. Voor de verlengoptie geldt 1 week verlof.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Communicatieve en schriftelijke vaardigheden
  • Verbindend vermogen
  • Analytisch sterk
  • Flexibel en goed kunnen plannen, organiseren en coördineren
  • Inlevingsvermogen, de letter en de geest van de wet kunnen onderscheiden

Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • BYOD is van toepassing voor deze opdracht (bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren). Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
  • Een afgeronde rechtenopleiding op wo-niveau met een specialisatie op arbeidsrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ambtenarenrecht;
  • Je bent beschikbaar op donderdag 12 december van 13:00-17:00 uur voor eventuele intakegesprekken;
  • Je hebt 2 referenties toegevoegd (aan je CV).

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met arbeidsjuridische casuïstieken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de sector openbaar bestuur (licht je antwoord toe in het cv);
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in een provinciale organisatie (benoem dit duidelijk in het cv).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx