Jurist handhaving

Provincie Overijssel

Sluit op: 20 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 20 augustus 2025
Eind datum: 20 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.

Opdracht
Wil jij als ervaren jurist handhaving een impact maken op belangrijke maatschappelijke en politieke vraagstukken? Je zult werken aan diverse vakgebieden, zoals water, ontgrondingen, vuurwerk, luchtvaart en natuurregelgeving. De nadruk ligt bij deze opdracht vooral op de handhaving van natuurregelgeving. Ervaring in de handhaving van natuurregelgeving is daarom een vereiste. We zoeken een enthousiaste professional die juridisch advies kan geven, procedures kan voeren en een waardevolle sparringpartner kan zijn!

In jouw rol als jurist geef je juridisch advies aan je teamleden, de eenheidsleiding en het provinciaal bestuur. Maar de nadruk in deze functie ligt bij het nemen van primaire besluiten naar aanleiding van handhavingsverzoeken en/of overtredingen. Verder ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van (hoger) beroepsprocedures, het opstellen van adviezen voor Gedeputeerde Staten en het bijdragen aan de afhandeling van bezwaarprocedures. Daarnaast vertegenwoordig je de provincie in hoorcommissies en bij de bestuursrechter.

Competenties
- Coöperatief gedrag;
- Resultaatgericht;
- Klantgericht;
- Probleemanalyse;
- Plannen en organiseren.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van bestuursrecht, handhaving en omgevingsregelgeving, onderdeel natuur;

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting;
  • Aantoonbare werkervaring als jurist in de bestuursrechtelijke handhaving;
  • Aantoonbare werkervaring met het stikstofdossier en/of soortenbescherming (benoem dit expliciet in het cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx