Klantadviseur Telefonisch Informatie Centrum (TIC)

Gemeente Houten

Sluit op: 15 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 55
Aantal uur per week: 21
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 31 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Houten is onderdeel van stadsregio Utrecht en ontwikkelde zich van een dorp met 7.000 inwoners in 1975 tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. De gemeente combineert een stedelijk centrum met rustige woonwijken en drie kleine kernen: ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Houten is mooi, groen, veilig en landelijk gelegen, met veel sociale, culturele en economische activiteit.

In welk team kom je terecht?
Je komt terecht in het team Dienstverlening, bestaande uit 28 collega’s. Dit team zorgt ervoor dat de dienstverlening toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt verloopt. Het team is verantwoordelijk voor onder andere reisdocumenten, rijbewijzen, parkeervergunningen, aangiftes van verhuizingen, geboortes, overlijden en huwelijken. Je werkt binnen het cluster Telefonisch Informatiecentrum (TIC), dat eerstelijns vragen beantwoordt. Complexere vragen worden warm doorgezet of leiden tot een afspraak. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke online ontsluiting van informatie via het digitale loket.

Opdracht
Het team zoekt een collega voor 21 uur per week, verspreid over maandag, woensdag en vrijdag. Flexibiliteit om van werkdag te wisselen is gewenst.

Werkzaamheden

  • Afhandelen van eerstelijns telefonische vragen (bijv. over rijbewijzen, paspoorten, afvalinzameling);
  • Telefonisch verstrekken van algemene informatie;
  • Gesprekken doorverbinden naar juiste toestel/persoon via informatiesysteem;
  • Doorvragen voor juiste en snelle doorverbinding;
  • Doorverwijzen naar andere (semi-)overheidsinstanties;
  • Behandelen van meldingen openbare ruimte, administratieve procedure starten en bewaken;
  • Afspraak maken voor ophalen grof vuil, snoeiafval, kliko’s;
  • Opstellen van terugbelnotities;
  • Beheren van gemeentelijke e-mailbox;
  • Afhandelen van vragen via Facebook, Whatsapp en Twitter;
  • Overige werkzaamheden binnen doelstelling organisatie, afdeling of cluster.

Je profiel

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Heldere telefoonstem en teamplayer;
  • Flexibel en snel kunnen schakelen;
  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie is een pré;
  • Proactieve houding;
  • Kennis van MS Office, zaaksysteem en GIS-viewer is een pré;
  • Bereidheid om nieuwe dingen te proberen;
  • Woonachtig in of kennis van Houten is een pré.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag, woensdag en vrijdag van 08.30 tot 16.00 uur. Geen vakantie mogelijk tijdens deze periode.

Is hybride werken mogelijk
Nee, niet mogelijk.

Planning
Gesprekken vinden plaats op donderdag 22 mei 2025 tussen 11.00 en 14.00 uur. Uitnodiging uiterlijk dinsdag 20 mei 2025.

Overige informatie
Kandidaat moet beschikken over een geldige VOG (maximaal 6 maanden oud). Bij detachering moet opdrachtnemer als zodanig geregistreerd staan in het Handelsregister (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van klantcontact.

Wensen

  • Beschikbaar per 2 juni 2025 voor (minimaal) 21 uur.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4.
  • Aantoonbare werkervaring met de Microsoft applicaties (Outlook, Word/Excel).
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een klantcontactcentrum bij een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring op een klantcontactcentrum.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx