Klantmanager inburgering

Gemeente Oldebroek

Sluit op: 12 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 juni 2025
Eind datum: 12 september 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Over opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
Gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij samenleving en mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Opdracht
Dit ga je doen
Het is een erg uiteenlopende functie waarin je veel diverse werkzaamheden oppakt. Als klantmanager statushouders geef je uitvoering aan nieuwe Wet inburgering 2021.
Je stelt samen met statushouder een persoonlijk Plan Inburgerings- en Participatie (PIP) op. Dit doe je op basis van een brede intake (eventueel op locatie bij een AZC). Waar nodig bespreek je met andere partners binnen sociale domein welke ondersteuning statushouder nodig heeft.
Samen met inwoner geef je traject vorm met als resultaat een succesvolle inburgering en mogelijk ook betaald werk. Je hebt een sterke focus op dit doel en resultaat. Hierbij maak je gebruik van jouw kwaliteiten en creativiteit bij het scheppen van mogelijkheden. Je toont hierbij lef en vindt het uitdagend om met culturele verschillen om te gaan: Je zorgt voor een goede balans tussen taallessen, maatschappelijke participatie en/of werk die aansluit bij traject van statushouder.
Verder:

  • Je houd regie op inburgeringstraject van statushouder en werkt nauw samen met diverse betrokken partijen.
  • Ben je medeverantwoordelijk voor het tijdig uitvoering geven aan PVT (participatieverklaringstraject) en MAP (Module Arbeidsmarkt en Participatie). Uitvoering hiervan is belegd bij een externe partij.
  • Behandel je aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van statushouder.

Competenties

  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Teamspeler;
  • Doorpakker.

Wat neem je mee
Een stuk enthousiasme maar ook zeker empathie. Je kan je inleven in situatie maar ook in gevoelens van statushouders. Uiteraard ben je klantgericht en communicatief vaardig.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en wet Inburgering 2021, benoem waar dit is opgedaan;
  • Beschikbaar per uiterlijk 1 juli 2025 voor 32 tot 36 uur;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een brede intake en PIP (benoem dit expliciet in het cv);

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een brede intake, PIP en aanvragen bijzondere bijstand;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en wet Inburgering 2021 binnen een gemeentelijke instelling, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring in afgelopen 5 jaar met Civision, BRP, het duo portaal en Suwinet, benoem waar dit is opgedaan;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Participatiewet in rol van re-integratie consulent.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx