Dit is werken bij de ISD
De Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal is een samenwerkingsverband van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert voor deze drie gemeenten de taken uit op het gebied van de sociale zekerheid. Wij helpen inwoners als ze (tijdelijk) geen of weinig inkomen hebben en begeleiden mensen met een uitkering naar werk. Hierbij gaan we uit van ieders eigen kracht en zorgen ervoor dat iedereen op een eigen manier mee kan doen, we hebben oog voor de mensen en de ontwikkeling.
Bij de ISD werken mensen met passie voor hun werk die gedreven worden om impact voor hun inwoners te realiseren en er daarbij niet voor schromen om een stapje meer te zetten.
Voor het team Participatie zijn wij op zoek naar een:
Klantmanager Participatie (2 x 36 uur),
voor 6 maanden met optie op verlenging
Jij maakt het verschil!
Als klantmanager participatie ga je in gesprek met klanten die in je caseload aan jou zijn toebedeeld. Het gaat hierbij om klanten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.
- Je stelt voor je klanten een diagnose op met behulp van een diagnosetool.
- Je zet voor je klanten de noodzakelijke re-integratie instrumenten in, met name sociale activering of ontwikkeltrajecten.
- Je volgt natuurlijk de activiteiten op, controleert de voortgang en zet vervolgacties uit, waar nodig overleg je met collega’s en ketenpartners.
- Als vanzelfsprekend weet jij hoe je je klanten moet motiveren, enthousiasmeren, stimuleren en activeren zodat er meer kans op werk en een zelfstandig bestaan ontstaat.
- Je legt verder je acties vast in ons systeem en maakt waar nodig rapportages en aantekeningen. Je administratie is dan ook steeds op orde.
Wat breng je mee?
Je hebt een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO-niveau;
Je hebt recente werkervaring als Klantmanager Participatie binnen een sociale dienst;
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met de doelgroep (klanten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt);
Je hebt ervaring in motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht werken;
Je weet een goede balans te vinden tussen ziel en zakelijkheid;
Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met de Participatiewet;
Je hebt verder kennis van Suite4Werk, kennis van Matchcare is een pré;
Daarnaast ben je klantgericht, stressbestendig, heb je overtuigingskracht en een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
Je bent wendbaar, integer en proactief. Punctueel en gestructureerd.
Je kan hoofd van bijzaken scheiden en bezit inlevingsvermogen, zowel naar klanten als bestuur.
Je bent per 1 januari 2025 (of kort hierna) beschikbaar.
Eisen
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding (Dit moet blijken uit het cv.)
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
- De aangeboden kandidaat kan uiterlijk 1-1-2025 starten voor 36 uur per week. (Graag duidelijk aangeven in het CV.)
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring als klantmanager participatie (doelmatigheid). (Middels voorbeelden omschrijven in het CV.)
- De aangeboden kandidaat heeft kennis ervaring met Suite. (Duidelijk aangeven in CV.)
- De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring met de participatiewet. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
- De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met de doelgroep. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
- Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.