Team Nieuwe Klanten
Team Nieuwe Klanten bestaat uit 17 klantmanagers en 6 participatiecoaches. Dit is een energiek team in ontwikkeling, waarin je mee mag denken over de uitvoering. Gedrevenheid en samenhorigheid zijn kenmerken die bij het team passen. Je begeleidt klanten waarbij je deze zo optimaal mogelijk ondersteunt naar zelfredzaamheid.
Verantwoordelijkheden
De kern van je werk bestaat uit het beoordelen en afhandelen van aanvragen. Je wordt daarnaast periodiek ingeroosterd als troubleshooter, waarbij je telefonisch voorkomende vragen van klanten afhandelt. Je werkt daarbij veel samen met collega’s, maar ook met externe partijen. Jij brengt deze verschillende disciplines bij elkaar om het maximale resultaat voor de klant te behalen.
- Afhandelen van aanvragen levensonderhoud
- Voeren van (intake) gesprekken en afleggen van huisbezoek
- Verantwoordelijk voor een eigen caseload
- Verwerken van mutaties (caseloadbeheer)
- Maken van rapportages en beschikkingen
- Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken
Hoe je dit doet?
Je beoordeelt bijstandsaanvragen en verwerkt de aanvragen in PKO en Suite.
- Je voert gesprekken met klanten en voert huisbezoeken uit.
- Je beantwoordt vragen van klanten en instanties en zorgt voor een juiste afhandeling.
- Je onderhoudt veelvuldig contact met partners zoals het WerkBedrijf en maatschappelijke organisaties in Nijmegen.
Startdatum
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- Aantoonbaar kennis van en ervaring met maatwerk/menselijke maat / Mens als Middelpunt.
- Aantoonbaar kennis van de Participatiewet in Balans wetswijziging.
- Er wordt van je verwacht dat je minimaal 50% op kantoor werkt, waarvan in ieder geval de maandag, dinsdag.
- Aantoonbaar kennis van Suite/PKO.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2025, of zo snel mogelijk daarna, tot en met 31-03-2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden.
- Aantoonbaar afgeronde bachelor.
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring in bij de poort/intake voor het afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het cv dient in het Nederlands te zijn, opgesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Wensen
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met rechtmatigheidsonderzoeken aan de poort/intake; > 3 jaar is 50%, > 4 jaar is 70%.
- Ervaring met huisbezoeken en confronterende gesprekstechnieken. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden. Elk overtuigend voorbeeld scoort 15%.