Klantmanager Werk & Participatie

Gemeente Hilversum

Sluit op: 3 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 70
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 december 2024
Eind datum: 3 maart 2025

Organisatie

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht

Als klantmanager ondersteun je inwoners bij het vinden van werk. Als dat niet meteen kan, kijk je samen met de inwoner naar andere manieren om actief te zijn in de Hilversumse samenleving. Binnen het team werken we oplossingsgericht en schroom je niet om buiten de kaders te denken en dit te delen met je collega’s. Als klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kan je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig. Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven. Tot slot kun je goed samenwerken in een team, maar kan je ook zelfstandig aan de slag. Voor deze functie geldt dat je voornamelijk inwoners begeleidt die bij de Herstelling in traject komen.

Wat ga je concreet doen?

  • Je doet intakes en stelt vast of iemand geschikt is voor een re-integratietraject of een traject voor sociale activering.
  • Je begeleidt en motiveert kandidaten in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding of sociale activering.
  • Je inventariseert, analyseert, en stelt een op maat gesneden trajectplan op ter begeleiding van de kandidaat.
  • Je initieert, faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten die voortkomen uit het trajectplan en stelt indien nodig het traject bij.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor het inwoners die aangemeld zijn voor een traject bij de Herstelling. Je probeert samen met de inwoner uitval op het traject te voorkomen en stuurt waar nodig het gedrag bij.
  • Je legt de resultaten van de inspanningen in Suite4WIZ (GWS) vast, bewaakt de kwaliteit van het aanbod van de reïntegratiebedrijven en/of onderwijsinstellingen en rapporteert hierover aan de teammanager.
  • Je biedt nazorg aan inwoners die uitgestroomd zijn naar een baan om uitval te voorkomen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager Werk & Participatie.
  • Aantoonbare kennis van- én werkervaring met Suite.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met reclassering.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een plan van aanpak (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager of Trajectbegeleider.
  • 2 referenties.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx