Klantmanager wmo

Gemeente Noordoostpolder

Sluit op: 21 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 36
Provincies: Flevoland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 8 december 2025
Eind datum: 8 juni 2026

Dit ga je doen
Inwoners van de gemeente Noordoostpolder met een vraag of probleem melden zich bij het Sociaal Loket. Als blijkt dat zelfstandig wonen of actief meedoen in de samenleving lastig is en er niet direct een oplossing voor wordt gevonden, dan wordt er een melding aangemaakt voor de klantmanager Wmo. Jij pakt deze meldingen op en gaat op huisbezoek. Je onderzoekt samen met de inwoner wat de best passende ondersteuning is en volgt hierbij het ‘stappenplan zorgvuldig onderzoek’ van de CRvB. Je stelt een ondersteuningsplan op en zorgt ervoor dat de afgesproken hulp ook daadwerkelijk wordt ingezet en geëvalueerd. Je bent alert op signalen van bredere problematiek en weet wanneer doorverwijzing naar andere professionals nodig is.

Kandidaatomschrijving
Dit ben jij: Met jouw kennis over de Wmo, juridische inzicht en sociale vaardigheden weet je maatwerk te leveren dat recht doet aan de situatie van de inwoner én aan de publieke middelen. Je werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en externe partners. Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden; je bent stressbestendig, je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen. Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht. Je bent communicatief sterk en kunt zorgvuldig rapporteren.

Interviewplanning
De interviews zullen in de eerste week van december plaatsvinden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding Een afgeronde HBO-opleiding
  • Geen ZZP'er Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
  • Ervaring Minimaal 3 jaar recente werkervaring als klantmanager WMO, met ervaring in indicatiestelling voor ambulante begeleiding en hulp bij het huishouden

Wensen

  • Kennis Je bent een teamspeler en je hebt aantoonbare ervaring met het leggen van verbinding naar andere (maatschappelijke) partners, graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Wet -en regelgeving 1 Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de Wmo 2015 en de toepassing daarvan, graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Wet -en regelgeving 2 Het is een pré als je basiskennis hebt van de Jeugdwet of Participatiewet (indien relevant voor de functie).
  • Werkervaring Je hebt aantoonbare ervaring met ondersteuningsvormen zoals hulp in het huishouding, begeleiding, vervoer, etc., graag concreet met voorbeelden/cv.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx