Kwaliteitsadviseur burgerzaken

Gemeente Twenterand

Verlopen op: 28 apr 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 oktober 2025

Inhuuropdracht Kwaliteitsadviseur Burgerzaken
Als kwaliteitsadviseur geef je uitvoering aan acties vanuit de zelfevaluatie om de naleving van wet- en regelgeving te verhogen. Jij bent de persoon die inzichtelijk heeft welke processen nog niet op orde zijn, danwel geactualiseerd moeten worden. Het gaat om processen die worden uitgevoerd aan de frontoffice en complexe processen waar het internationale privaatrecht een grote rol heeft.

Als kwaliteitsmedewerker zorg je dat de processen op orde zijn en draag je zorg dat de processen geborgd worden. Je kijkt wat het team en individu hiervoor nodig heeft. Dit betekent dat coaching in je DNA zit. Je bent resultaatgericht en beschik je over de juiste vaardigheden om op verschillende niveaus samen te werken en te communiceren.

Concreet betekent de opdracht het volgende

  • Uitvoering geven aan de acties vanuit de zelfevaluatie
  • Inzichtelijk maken welke processen er zijn
  • Kwalitatief op orde maken van de processen binnen burgerzaken
  • Het borgen van de (complexe) processen
  • Medewerkers coachen om op een juiste manier uitvoering te geven aan de processen

Opgeleverd product

  • Een productenhandboek is opgesteld
  • Alle processen zijn beschreven/geactualiseerd
  • Workshops geven aan medewerkers burgerzaken t.b.v. proces & kennisoverdracht
  • Training on the job
  • Het ontwikkelen van rapportages met kpi’s

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • De kandidaat heeft een Mbo4 niveau behaald in een juridische richting.
  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar werkervaring bij een gemeente.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring binnen een afdeling Burgerzaken.
  • De kandidaat neemt in de opdrachtperiode geen vakantie/verlof op (juli t/m oktober 2025).

Wensen

  • De kandidaat heeft een diploma voor de module Basiskennis Burgerzaken.
  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar werkervaring bij een gemeente.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het opstellen van (complexe) werkprocessen- en procedures
  • Het kennismakingsgesprek vindt plaats op 8 mei om 9.30 uur in het gemeentehuis van Ommen. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken in het informatiesysteem I-Burgerzaken.
  • De kandidaat heeft ervaring met het coachen en begeleiden van medewerkers om de kwaliteit op orde te krijgen.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek, bij voorkeur met voorbeelden (STAR methodiek)
    • Leergierig
    • Proactief
    • Communicatief vaardig
    • Samenwerken
Deze opdracht is verlopen.