Kwaliteitsadviseur jeugd

Gemeente Amstelveen

Sluit op: 26 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 29 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Afdeling en context
De afdeling Jeugd & Onderwijs vormt samen met de afdelingen Werk en Inkomen, Sociale Voorzieningen en Sociale Samenleving het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen. De afdeling bestaat uit de volgende teams:

  • Jeugd en Gezin (aanmeldteam, frontoffice, backoffice en diverse adviesfuncties)
  • Jeugdhulpverlening (teams Noord, Zuid en Aalsmeer)
  • Jeugdbegeleiding (leerplicht/doorstroompunt, jongerenwerk en straf- en zorgregisseurs)
  • Beleid Jeugd en Onderwijs

Doel en werkwijze
Het team Jeugd en Gezin richt zich samen met team Jeugdhulpverlening op de uitvoering van maatregelen die tot doel hebben dat de jeugd gezond en veilig opgroeit in de gezinssituatie, dat de jeugd zich maximaal kan ontwikkelen en dat ouders/opvoeders zelfredzaam en zelfstandig zijn. Het team Jeugd en Gezin bestaat uit 25 medewerkers.

Vacature
In verband met vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsadviseur Jeugd. Dit is in beginsel tijdelijk maar er is kans op verlenging en mogelijke in diensttreding.

Opdracht
De opdracht van Kwaliteitsadviseur bevindt zich op het snijvlak van beleid en uitvoering en is gericht op het signaleren van beleidsontwikkelingen, interne processen en het initiëren van verbeter- en borgingstrajecten. Je implementeert verandertrajecten en houdt je bezig met projectmatige opdrachten. Belangrijkste van dit moment is bijdragen aan het betaalbaar houden of krijgen van jeugdhulp. Je stuurt op kostenbesparing, door middel van initiatieven richting verwijzers en aanbieders. Je adviseert en acteert op het gebied van procesverbetering en zorgt daarbij voor goede vastlegging, rapportage, opvolging en het up to date houden van deze werkprocessen. Je bent (mede)verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van een audit op de kwaliteit van dossiervoering.

Werkzaamheden
Je bent betrokken bij het implementeren van (regionale) inkoopafspraken, (landelijke) wet- en regelgeving en (management) rapportages. Je vindt het leuk om waar nodig jeugdhulpverleners bij complexe casuïstiek te adviseren, bijvoorbeeld ten aanzien van financiering van hulp, de procedure van een Persoonsgebonden Budget (PGB), bezwaar- en beroepsprocedure en klachtafhandeling. Alles ten behoeve van het bevorderen van resultaatgericht sturen, bijdragen aan kostenbesparing en (meten van) klanttevredenheid.

Samenwerking en advisering
Je houdt overzicht over wat actueel speelt en een relatie heeft met ons werk binnen J&O en doet voorstellen om de samenwerking met aanpalende domeinen en bijvoorbeeld het Sociaal team binnen ons eigen domein aan te scherpen of/en te verbeteren. Je werkt (regelmatig) samen met ICT, Interne Controle, Contractmanagement, Juridische Zaken, Communicatie, Webredactie en landelijke uitvoeringsinstanties, zoals de SVB, DUO en CBS. Daarnaast adviseer en informeer je (on)gevraagd de Teamleiders Jeugd en Onderwijs, Afdelingshoofd Jeugd en Samenleving en overige medewerkers van de afdeling Jeugd en Onderwijs.

Looptijd en voorwaarden
De opdracht loopt tot 29 mei 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning. Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding, op het gebied van jeugd.
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van kwaliteitsverbetering en procesbeschrijvingen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist.

Wensen

  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met het sturen op kosten(besparing), opgedaan in de afgelopen 8 jaar (geel arceren op het cv).
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring binnen de uitvoering van jeugdhulp, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx