Kwaliteitsmedewerker adviesrapportages (wmo & jeugdwet)

Gemeente Hardenberg

Sluit op: 21 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 12
Provincies: Overijssel
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 mei 2025
Eind datum: 21 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Mensen zijn zelfstandig en waar nodig ondersteunt Samen Doen Hardenberg BVze. Bij vragen over bijvoorbeeld zorg, welzijn, opvoeding, geldzaken en werk. We denken in oplossingen, zo ‘normaal’ mogelijk. En helpen mensen weer op weg. De teams van Samen Doen Hardenberg B.V. werken in de wijk, waardoor ze dichtbij en zichtbaar zijn. Samen Doen is een kleine, dynamische organisatie (van ongeveer 50 medewerkers) die volop in ontwikkeling is. Er is ruimte voor je eigen ontwikkeling en je krijgt veel vrijheid (binnen kaders).

Samen werken aan duurzaam betere rapportages
Onze organisatie bevindt zich in een fase waarin we bouwen aan duurzame kwaliteitsverbetering. We geloven in het versterken van de professional, het delen van expertise en het samen leren op basis van de praktijk. Dat vraagt om scherpe analyses én de vaardigheid om collega’s mee te nemen in ontwikkeling. We zoeken een kwaliteitsmedewerker die in deze beweging stapt en helpt ons fundament te verstevigen.

Waar zijn we naar op zoek?
Wij zoeken een kwaliteitsmedewerker die samen met onze professionals aan de slag gaat om de kwaliteit van onze adviesrapportages voor meldingen in het kader van de Wmo en aanvragen voor de Jeugdwet te verbeteren. Daarnaast een advies te formuleren voor het MT om het onderwerp toekomstbestendig te borgen.

Wat ga je doen?
- Je beoordeelt samen met medewerkers (individueel of in kleine groepjes) de inhoud en opbouw van adviesrapportages volgens de vijf stappen van de CRvB.
- Je brengt in kaart wat goed gaat en waar verbetermogelijkheden liggen.
- Je geeft gerichte feedback op structuur, onderbouwing en juridische houdbaarheid van rapportages.
- Je ondersteunt individuele medewerkers in het versterken van hun schrijfvaardigheid, beoordelingsvermogen en verkorten van verslaglegging.
- Je fungeert als sparringpartner voor teammanagers en coördinatoren op het gebied van kwaliteit.

Wie zoeken wij?
- Je hebt ervaring met kwaliteitsverbetering in het sociaal domein, specifiek met rapportages in het kader van de Wmo en/of Jeugdwet.
- Je bent analytisch, zorgvuldig en weet feedback opbouwend over te brengen.
- Je bent toegankelijk, werkt graag samen en weet medewerkers mee te nemen in kwaliteitsverbetering.
- Je beschikt over kennis van de wettelijke kaders rond Wmo en Jeugdwet.

Competenties
- Analytisch;
- Zorgvuldig;
- Communicatief;
- Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwalitieitsmedewerker binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de wettelijke kaders rond Wmo en Jeugdwet;

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting sociaal domein;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwalitieitsmedewerker binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen van adviesrapportages volgens de vijf stappen van de CRvB (benoem dit expliciet in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen/begeleiden van individuele medewerkers binnen het sociaal domein;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx