Kwaliteitsmedewerker Inkomen en Uitkeringsadministratie

Gemeente Oldebroek

Verlopen op: 23 sep 2024
Max. Uurtarief: 78
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2024
Eind datum: 1 januari 2025

Organisatie

De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Team

Het Sociaal Team is een multidisciplinair team met ongeveer 54 medewerkers. Het team richt zich op vragen van inwoners met het doel hen zo optimaal mogelijk te laten participeren in de samenleving. Hierbij streven we naar een integrale aanpak via één kwalitatief hoogwaardige toegang. Het team is onderverdeeld in zeven verschillende clusters en taakvelden: WMO, Inkomen, Uitkeringsadministratie, Werk, Inburgering, Sociaal Werk en Welzijn. Het Sociaal Team werkt in de Brinkhof in Wezep en in het gemeentehuis in Oldebroek.

Opdrachtomschrijving

Als kwaliteitsmedewerker ben je, samen met circa 16 collega’s, verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening van het cluster Inkomen en de Uitkeringsadministratie. Je kijkt hierbij niet alleen naar de rechtmatigheid maar ook naar de doelmatigheid. Je bent een vraagbaak voor de medewerkers en adviseert en coacht hen bij (complexe) vraagstukken. Je bent een brug tussen uitvoering en beleid. Je adviseert over optimalisatie en aanpassing van beleid en verzorgt de operationele vertaling van wetten en nieuw beleid in beleids- en uitvoeringsregels.

Jij bent de proceseigenaar van de processen binnen deze taakvelden en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft, zowel op rechtmatigheid als op doelmatigheid. Je hebt grip op de processen binnen het cluster en zorgt ervoor dat een proces optimaal wordt uitgevoerd en waar nodig wordt verbeterd. Hier heb je veel vrijheid en ruimte in.

Een overzicht van je werkzaamheden:
  • Je bevordert, bewaakt en toetst de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van de inkomens- en uitkeringsprocessen.
  • Je draagt zorg voor procesverbeteringen en bijbehorende PDCA-cyclus.
  • Je werkt samen met de beleidscollega’s aan verbetering en aanpassing van beleid.
  • Je maakt werkafspraken en werkinstructies en zoekt hierover afstemming met collega’s binnen en buiten het team.
  • Je bewaakt en bevordert het integraal werken en stemt processen en werkwijzen af met andere kwaliteitsmedewerkers.
  • Je levert een actieve bijdrage aan het opstellen, uitvoeren en bewaken van de jaar- en kwartaalplannen van de clusters.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaarzaken.
De Uitkeringsadministratie (UA)

De Uitkeringsadministratie verzorgt de dienstverlening voor de drie H2O-gemeenten (Heerde, Hattem en Oldebroek). Hierbij ben jij verantwoordelijk voor onder andere onderstaande werkzaamheden:

  • Inhoudelijk sparringpartner van en vraagbaak voor de medewerkers van de UA en voor de collega’s van de drie gemeenten.
  • Je vertegenwoordigt de UA bij kwaliteitsoverleggen in H2O-verband.
  • Je draagt zorg voor procesverbeteringen en de bijbehorende PDCA-cyclus en stemt hierover operationeel af met de collega’s uit Hattem en Heerde.
CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit moet in het Nederlands zijn opgesteld en in Word- of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding terzijde te leggen.

Organisatie

De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Team

Het Sociaal Team is een multidisciplinair team met ongeveer 54 medewerkers. Het team richt zich op vragen van inwoners met het doel hen zo optimaal mogelijk te laten participeren in de samenleving. Hierbij streven we naar een integrale aanpak via één kwalitatief hoogwaardige toegang. Het team is onderverdeeld in zeven verschillende clusters en taakvelden: WMO, Inkomen, Uitkeringsadministratie, Werk, Inburgering, Sociaal Werk en Welzijn. Het Sociaal Team werkt in de Brinkhof in Wezep en in het gemeentehuis in Oldebroek.

Opdrachtomschrijving

Als kwaliteitsmedewerker ben je, samen met circa 16 collega’s, verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening van het cluster Inkomen en de Uitkeringsadministratie. Je kijkt hierbij niet alleen naar de rechtmatigheid maar ook naar de doelmatigheid. Je bent een vraagbaak voor de medewerkers en adviseert en coacht hen bij (complexe) vraagstukken. Je bent een brug tussen uitvoering en beleid. Je adviseert over optimalisatie en aanpassing van beleid en verzorgt de operationele vertaling van wetten en nieuw beleid in beleids- en uitvoeringsregels.

Jij bent de proceseigenaar van de processen binnen deze taakvelden en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de uitvoering geborgd blijft, zowel op rechtmatigheid als op doelmatigheid. Je hebt grip op de processen binnen het cluster en zorgt ervoor dat een proces optimaal wordt uitgevoerd en waar nodig wordt verbeterd. Hier heb je veel vrijheid en ruimte in.

Een overzicht van je werkzaamheden:
  • Je bevordert, bewaakt en toetst de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van de inkomens- en uitkeringsprocessen.
  • Je draagt zorg voor procesverbeteringen en bijbehorende PDCA-cyclus.
  • Je werkt samen met de beleidscollega’s aan verbetering en aanpassing van beleid.
  • Je maakt werkafspraken en werkinstructies en zoekt hierover afstemming met collega’s binnen en buiten het team.
  • Je bewaakt en bevordert het integraal werken en stemt processen en werkwijzen af met andere kwaliteitsmedewerkers.
  • Je levert een actieve bijdrage aan het opstellen, uitvoeren en bewaken van de jaar- en kwartaalplannen van de clusters.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaarzaken.
De Uitkeringsadministratie (UA)

De Uitkeringsadministratie verzorgt de dienstverlening voor de drie H2O-gemeenten (Heerde, Hattem en Oldebroek). Hierbij ben jij verantwoordelijk voor onder andere onderstaande werkzaamheden:

  • Inhoudelijk sparringpartner van en vraagbaak voor de medewerkers van de UA en voor de collega’s van de drie gemeenten.
  • Je vertegenwoordigt de UA bij kwaliteitsoverleggen in H2O-verband.
  • Je draagt zorg voor procesverbeteringen en de bijbehorende PDCA-cyclus en stemt hierover operationeel af met de collega’s uit Hattem en Heerde.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar in de afgelopen 4 jaren ervaring als kwaliteitsmedewerker Inkomen binnen een gemeente.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente bij bezwaarzaken.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de uitvoeringsprocessen op de Uitkeringsadministratie.
  • Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt € 78,- excl. BTW.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet en aanverwante wetgeving (IOAW/IOAZ, BBZ, WW, ZW e.d.), wet banenafspraak en de Awb.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente bij bezwaarzaken, opgedaan in de afgelopen 2 jaren.
  • 5 Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de uitvoeringsprocessen op de Uitkeringsadministratie, opgedaan in de afgelopen 2 jaren.
  • Kandidaat heeft meerjarige ervaring in de afgelopen 5 jaren ervaring als inkomensconsulent binnen een gemeente.
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Civision Samenlevingszaken.
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Djuma zaaksysteem
  • De gesprekken vinden plaats in de week van 23 september. Deze zullen niet op een ander moment plaatsvinden. Wij vragen aan u en uw kandidaat om hiermee rekening te houden.
  • Gelieve hieronder de contactgegevens van de directe contactpersoon voor deze aanbieding te geven.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.Je beschikt over een groot analytisch vermogen en kan problemen, situaties en vraagstukken doorgronden en vanuit verschillende invalshoeken benaderen. Daarnaast zoeken wij iemand die creatief is, integraal kijkt en werkt vanuit de bedoeling. Je weet de wetgeving moeiteloos toe te passen en uit te leggen, je plaatst het teambelang voor het eigen belang en zet je je in om samen met anderen doelen te bereiken
CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit moet in het Nederlands zijn opgesteld en in Word- of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding terzijde te leggen.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen. Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. Kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van tien CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde "Wensen te beoordelen door Flextender". De tien kandidaten die het beste scoren op de criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever.

Stap 3: Selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de geselecteerde kandidaten op basis van werkervaring en relevantie voor de opdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd.

Stap 4: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel en de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties een voldoende scoort, zal stap drie worden herhaald.

Competenties
  • Analytisch vermogen;
  • Creatief en integraal werkend;
  • Problemen en situaties vanuit verschillende invalshoeken kunnen benaderen;
  • Wetgeving moeiteloos kunnen toepassen en uitleggen;
  • Teamgericht en samenwerkingsgericht werken.
Functieschaal

Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt € 78,- excl. BTW.

Planning

De gesprekken vinden plaats in de week van 23 september.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen. Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. Kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van tien CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde "Wensen te beoordelen door Flextender". De tien kandidaten die het beste scoren op de criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever.

Stap 3: Selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de geselecteerde kandidaten op basis van werkervaring en relevantie voor de opdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd.

Stap 4: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel en de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties een voldoende scoort, zal stap drie worden herhaald.

Competenties
  • Analytisch vermogen;
  • Creatief en integraal werkend;
  • Problemen en situaties vanuit verschillende invalshoeken kunnen benaderen;
  • Wetgeving moeiteloos kunnen toepassen en uitleggen;
  • Teamgericht en samenwerkingsgericht werken.
Functieschaal

Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt € 78,- excl. BTW.

Planning

De gesprekken vinden plaats in de week van 23 september.

Deze opdracht is verlopen.