Kwaliteitsmedewerker uitkerings- en debiteurendministratie

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Verlopen op: 17 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 april 2025
Eind datum: 17 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht
Als kwaliteitsmedewerker coach en begeleid je de medewerkers van de Uitkerings- en Debiteurenadministratie.

  • Je voert casusbesprekingen en caseload- en workloadgesprekken
  • Je bent sparringpartner en beslissingsbevoegde bij lastige casussen
  • Je beheert de processen die de administraties werk en inkomen uitvoeren
  • Je identificeert en stelt risico’s vast in processen aan de hand van signalen van medewerkers, controles en data
  • Je coördineert werkzaamheden en je denkt mee in (beleids)ontwikkelingen
  • Je voert kwaliteitscontroles uit aan de hand van lijstwerk en het KIC systeem. Daarnaast verricht je kwalitatief en kwantitatief onderzoek en stelt rapportages op
  • Je draagt bij aan het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving, werkprocessen en werkafspraken
  • Je werkt nauw samen met de collega’s van de administraties, teamleider, regisseurs, collega kwaliteitsmedewerkers en functioneel beheerders

Competenties
Je bent sterk in coachen en toetsen en weet hoe je mensen op een overtuigende manier kan adviseren.

  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker bij een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring met de Uitkeringsadministratie, Debiteurenbeheer, Verhaal en Beslaglegging
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Inkomen en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een Uitkerings- én Debiteurenadministratie van een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker bij een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met Suite van Centric en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van Werk en Inkomen, de Participatiewet en de uitvoering hiervan, licht dit kort toe in het cv
  • Beschikbaar per 28 april 2025 voor 36 uur per week
Deze opdracht is verlopen.