Kwartiermaker accounthouder auto & fiets parkeren

Gemeente Delft

Verlopen op: 25 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 140
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 14 april 2025
Eind datum: 13 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Functie
Gemeente Delft zoekt een kwartiermaker voor de functie accounthouder auto- en fietsparkeren bij de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. Het autoparkeren is ondergebracht bij de verbonden partij Parkeren Delft, waarvan de gemeente 100% eigenaar is. Parkeren Delft BV exploiteert de belangrijkste parkeergarages in Delft en voert alle straatparkeertaken uit op basis van een DVO. Het eigenaarschap én opdrachtgeverschap liggen momenteel bij de accounthouder, terwijl bestuurlijk deze rollen bij verschillende portefeuillehouders zijn belegd. De accounthouder geeft inhoudelijk afgestemd advies en ondersteuning aan de directie en portefeuillehouders bij hun verantwoordelijkheid als eigenaar of opdrachtgever.Het fietsparkeren is via een aanbesteding ondergebracht bij marktpartij U-stal, die de inpandige fietsparkeervoorzieningen en fietstrommels in de openbare ruimte exploiteert. Dit contract loopt nog enkele jaren en zal daarna opnieuw in de markt worden gezet. De accounthouder is opdrachtgever en voert periodiek overleg over het contract en ontwikkelingen binnen de mobiliteitstransitie, zoals nieuwe inpandige fietsparkeervoorzieningen. Daarnaast fungeert de accounthouder als adviseur en beheerder van de fietsparkeervoorzieningen en informeert hij de portefeuillehouder over contracten en ontwikkelingen. Beide onderdelen spelen een cruciale rol in de mobiliteitstransitie van Delft en dragen bij aan het realiseren van de stedelijke ambities.

Achtergrond/aanleiding
De aanleiding voor deze opdracht is het besluit om het accounthouderschap voor auto- en fietsparkeren binnen één afdeling en functie onder te brengen. Voorheen waren deze taken verspreid over verschillende afdelingen, die nog steeds betrokken zijn. Er is behoefte aan duidelijkheid over rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen en tussen afdelingen, evenals inzicht in de beschikbare budgetten voor beide onderdelen.

Opdrachtomschrijving
De kwartiermaker geeft vorm en invulling aan de functie accounthouder auto- en fietsparkeren binnen de afdeling Stadsbeheer & Realisatie. De functie dient aan te sluiten bij de werkprocessen en verantwoordelijkheden van de afdeling (rol eigenaar versus rol opdrachtgever). Gedurende de transitie blijft de winkel open: je vervult de functie binnen de huidige werkprocessen en werkafspraken totdat de nieuwe structuur is geïmplementeerd. Je krijgt ondersteuning van een operationeel coördinator parkeren en neemt deel aan diverse parkeerprojecten, zoals uitbreiding autoluw+ en realisatie van gebouwde fietsparkeervoorzieningen.

Taken/werkzaamheden/jouw rol

  • Invulling geven aan het accounthouderschap Parkeren Delft binnen de huidige werkprocessen en afspraken.
  • Invulling geven aan het accounthouderschap U-stal binnen de huidige werkprocessen en afspraken.
  • Inzicht verkrijgen in de beschikbare budgetten en opstellen van begrotingen.
  • Inzicht verkrijgen in externe partijen en bestaande afspraken, advies uitbrengen en indien nodig voorstellen doen voor aanpassing.
  • Verduidelijking van eigenaarschap en beschikbare budgetten voor fietsparkeervoorzieningen, zoals dubbellaagse fietsenrekken en alarminstallaties.
  • Basis op orde brengen van auto- en fietsparkeren op het gebied van inhoud, financiën, databeheer, contracten en dossiervorming.
  • Opstellen van een functieomschrijving voor de accounthouder auto- en fietsparkeren, inclusief rollen, taken en verantwoordelijkheden.
  • Creëren van een overzicht van de positie van de accounthouder ten opzichte van afdelingen, portefeuillehouders en externe partijen.
  • Overeenstemming verkrijgen met alle betrokken partijen over de voorgestelde rollen, taken, verantwoordelijkheden en positie van de accounthouder, in samenwerking met het managementteam.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Maximaal uurtarief: €140,- inclusief reis- en verblijfskosten, exclusief btw.
  • Beschikbaarheid: minimaal 32 uur per week vanaf 14 april 2025.
  • Vormvereiste: één kandidaat per inschrijving met één CV en motivatiebrief (max. 3 pagina’s) inclusief minimaal twee referenten.
  • Opleiding: afgeronde wo-studie in bestuurskunde, verkeerskunde of mobiliteit.
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring met verbonden partijen en marktpartijen.
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als accounthouder of adviseur verbonden partijen en contractmanagement binnen een overheidsorganisatie.
  • Beschikbaar vanaf 14 april 2025.
  • Competenties:
    • Samenwerken
    • Omgevingsbewustzijn
    • Resultaatgerichtheid
    • Communicatieve vaardigheden
    • Politieke sensitiviteit
    • Toegankelijk en verbindend
    • Strategisch denkvermogen, gecombineerd met daadkracht en overzicht

Wensen

  • Motivatiebrief waarin de kandidaat ingaat op:
    • Kennis en expertise (onderbouwing van geschiktheid en aanvullende capaciteiten).
    • Competenties (onderbouwing van geschiktheid en aanvullende competenties).
    • Geschiktheid voor deze opdracht.
    • Motivatie om deel te nemen aan deze specifieke aanvraag.
  • Aantoonbare werkervaring als accounthouder of adviseur verbonden partijen en contractmanagement binnen een overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare werkervaring met (fiets)parkeren, mobiliteit, bedrijfsvoering en contractmanagement.
  • Aantoonbare werkervaring met beheer en onderhoud van de openbare ruimte.
Deze opdracht is verlopen.