Kwartiermaker bedrijfsvoering fysiek domein

Gemeente Alphen aan den Rijn

Sluit op: 4 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 juli 2025
Eind datum: 4 januari 2026

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Per 1 juli 2025 gaat het Fysiek Domein binnen de gemeentelijke organisatie werken volgens de nieuwe structuur, 4 sectoren met daarbinnen verschillende teams. Binnen het Fysiek Domein moet invulling worden gegeven aan het officemanagement en de financiële ondersteuning, die in de oude situatie op teamniveau is georganiseerd. In de nieuwe situatie worden de officemanagers en bedrijfskundigen (financiële ondersteuning) bij elkaar geplaatst in één team, waaruit integraal aan het gehele fysieke domein ondersteuning wordt verleend. Beide vakgroepen van officemanagers en bedrijfskundigen worden geplaatst binnen de sector Gebiedsontwikkeling, Vastgoed en Grondzaken en dan in het team Leefomgeving. De plaatsing in dit team is in eerste instantie tijdelijk tot 1 januari 2026. In de periode juli-december 2025 wordt onder leiding van een kwartiermaker gewerkt aan het plan voor het ontwikkelen van een eenduidige en professionele ondersteuning door officemanagers en bedrijfskundigen binnen het Fysiek Domein. De kwartiermaker is daarnaast verantwoordelijk voor de directe aansturing van de officemanagers en bedrijfskundigen voor taken die uitgevoerd moeten worden. De P-verantwoordelijkheid voor de medewerkers ligt bij de teammanager Leefomgeving. Kwartiermaker en teammanager hebben regelmatig overleggen om operationele zaken met elkaar af te stemmen. In de nieuwe organisatiestructuur is borging van de continuïteit, samenwerking en een integrale ondersteuning door de officemanagers en bedrijfskundigen van het domein gewenst, Beide vakgebieden professionaliseren, manier van werken eenduidiger maken en waardoor ook elkaars kennis beter wordt ingezet/benut.

Competenties
Visie
Coachen
Inlevingsvermogen
Samenwerken
Kwaliteitsgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken is mogelijk, met de voorkeur op kantoor voor de samenwerking met de vakgroepen)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van organisatieontwikkeling, verandermanagement en bedrijfsvoering;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker/programmamanager in organisatieontwikkelingstrajecten op het gebied van bedrijfsvoering;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkelingstrajecten die samen met medewerkers worden uitgewerkt, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx