Organisatie
1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. Gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en stellen beleid op. Ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen ‘flexen’ zijn speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Inwoners kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun ‘eigen’ gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.
Waar staan wij voor?
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is. Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van gemeentebesturen waarvoor we werken.
Opdracht
In het kader van de doorontwikkeling van onze organisatie en het versterken van de bedrijfsvoering, zoeken we een tijdelijke Kwartiermaker voor de duur van 1,5 tot 2 jaar. Deze functie biedt jou de kans om samen met directie en MT de bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen. Jij neemt het initiatief in de verbetering van belangrijke bedrijfsvoering aspecten en stuurt de organisatie op belangrijke pijlers van groei en efficiëntie.
Voor welke uitdaging staan we?
De afgelopen jaren heeft 1Stroom hard gewerkt om de financiële functie op orde te krijgen. Met de financiële functie bedoelen we niet alleen het team Financiën, maar ook hoe budgethouders, managers, directeuren, bestuurders en andere collega’s hun rol invullen op financieel gebied en in de hele P&C cyclus. Een extern bureau heeft geïnventariseerd wat nodig is om de financiële functie naar het gewenste niveau te ontwikkelen. Uit deze rapportage blijkt dat de financiële functie een stevige impuls nodig heeft. Met onder andere deze uitdaging ga jij voor ons aan de slag!
Jouw verantwoordelijkheden
– Verbetering van bedrijfsvoering: Je zet stappen om de bedrijfsvoering van de organisatie naar een hoger niveau te brengen.
– Verbetering van de financiële functie: Je draagt bij aan de verbetering van de financiële functies en zorgt voor de opvolging van de aanbevelingen van de accountant.
– Stroomlijnen van de P&C-processen: Je hebt een visie op en zorgt voor de optimalisatie van Planning & Control-processen, met als doel een efficiënter en effectiever proces.
– ICT en Data-analyse: Je werkt aan het verbeteren van onze ICT- en data-analyseprocessen om zo beter inzicht te krijgen in de bedrijfsvoering.
– Versterken van informatieveiligheid: Je zet stappen om de organisatie naar een hoger niveau van informatieveiligheid te brengen.
– Functioneel leidinggeven: Je hebt geen hiërarchische leidinggevende rol, maar speelt wel een sleutelrol in de functionele aansturing van verschillende projectteams en processen.
Wat lever je op
Als je klaar bent met jouw opdracht staan de door jou aangepakte processen zo stevig dat deze geborgd zijn binnen de bestaande organisatie.
Wie zijn wij?
Met ongeveer 350 medewerkers werken we aan het realiseren van de ambities van gemeentebesturen van Duiven en Westervoort. We zijn verantwoordelijk voor de dienstverlening aan de ruim 40.000 inwoners, ondernemers, instellingen en verenigingen van beide gemeenten. Deze complexe dynamiek maakt ons werk bijzonder en uitdagend. 1Stroom is een organisatie die zich kenmerkt door korte lijnen en betrokken collega’s en die zich laat leiden door de kernwaarden ‘vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid’. Medewerkers, directie en afdelingsmanagers geven samen vorm aan onze missie: een veerkrachtige organisatie in een vitale samenleving.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen.
Is hybride werken mogelijk: Nee.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 om 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, waaronder laptop, telefoon en toebehoren.
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
- Aantoonbare werkervaring met verandermanagement.
- Aantoonbare werkervaring met bedrijfsvoeringsprocessen binnen een gemeente.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement.
- De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.