Kwartiermaker procestrekker wht

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 10 jun 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
De kwartiermaker Procestrekker WHT zal de nieuwe functie in de praktijk gaan brengen, waarbij ruimte is voor het bijstellen van de functie. De kern van de functie is regie voren over het heffingsproces van één of meerder belastingheffingen. Je bent verantwoordelijk voor het proces van gegevensinwinning tot aan het opleggen van een goede belastingaanslag en alles wat daar tussenin gebeuren moet. Je regisseert het proces middels het gebruik van stuurinformatie en kwaliteitsinstrumenten. Je trekt de kar voor verschillende projecten. Op een proactieve manier identificeer je kansen, verbind je de juiste mensen aan elkaar en weet je continue de vertaling te maken tussen het operationele en het tactische niveau. Je doel is om continu te verbeteren met als resultaat het behalen van een maximale opbrengst. Je realiseert je doelen samen met specialisten, allround medewerkers en de Procescoördinator Heffing.

Werkzaamheden
- Zorgen voor een actuele gegevensinwinning;
- Opstellen en uitvoeren van de planning binnen het heffingsproces;
- Begeleiden en coachen van collega's die uitvoerend zijn binnen het proces;
- Sturen en bijsturen aan de hand van dashboards;
- Rapporteren over de voortgang en resultaten aan de proces coördinator en teamleider;
- Komen met verbetervoorstellen in proces, uitvoering en automatisering.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat.
Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!
De afdeling WHT is verantwoordelijk voor de uitvoering van de hoofdprocessen Waarderen, Heffen & Toezicht. Daarnaast zijn er de twee afdelingen; Centrale Processen en Advies (CP&A) en Invordering en Incasso (I&I) waarmee samengewerkt wordt in de keten.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De kandidaat moet beschikbaar zijn voor een interview en direct inzetbaar zijn zoals vermeld in de opdrachtomschrijving. Het uurtarief is inclusief alle bijkomende kosten en mag het maximumtarief niet overschrijden.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met procesverbetering in een gegevensverwerkende organisatie.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie moet worden opgegeven.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat mag in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst zijn geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: Het cv moet in het Nederlands zijn, maximaal 5 A4, en dient ter verificatie van de antwoorden.
  • Opleiding: De kandidaat moet een erkende relevante opleiding op HBO-niveau hebben, aantoonbaar met documentatie.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom de kandidaat het meest geschikt is voor deze opdracht.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ervaring met procesmanagement, functioneel aansturen van medewerkers, en werken binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Verificatie kennis en ervaring: De kennis en ervaring van de kandidaat worden geverifieerd.
  • Beheersing competenties: De kandidaat moet de competenties op de bijbehorende niveaus beheersen.

Wensen

  • Informatie Kandidaat: Gegevens zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres van de kandidaat worden gevraagd.
  • Kennis: De kandidaat heeft bij voorkeur kennis van lokale overheden en procesmanagement technieken.
  • Werkervaring: Bij voorkeur ervaring met het voeren van regie op processen en het beheren en ontwikkelen van stuurinformatie.
  • Competentie Klantgerichtheid: Expert.
  • Competentie Verantwoordelijkheid: Expert.
  • Werkervaring: Ervaring met laveren tussen operationeel en tactisch niveau en het informeren en overtuigen van diverse stakeholders.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx