M365 functioneel beheerder

Provincie Overijssel

Sluit op: 8 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 16
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 8 december 2025
Eind datum: 8 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering (I&D).

Opdracht
Specifiek ben je onderdeel van het M365 beheerteam dat zich bezighoudt met het beheer en de functionele inrichting van de samenwerkingsomgeving. Dit is een geïntegreerde M365-omgeving in de basis Azure, Microsoft Teams, SharePoint en OneDrive aangevuld met andere relevante M365-apps. Het beheerteam faciliteert hiermee de samenwerking tussen collega’s intern en partners extern faciliteren. Als lid van het M365 beheerteam word je als functioneel beheerder ingezet voor het functioneel beheer in de 2de lijn. Dit omvat binnen deze opdracht met name het beantwoorden van allerlei (complexe) gebruikersvragen m.b.t. de inrichting. Standaardvragen en verzoeken worden zoveel mogelijk opgevangen door de 1ste lijn, onze servicedesk. Het technisch beheer is uitbesteed aan SSC-ONS.

Als functioneel beheerder voor M365 houd je je bezig met:

- Het afhandelen van meldingen over samenwerkingsomgeving. Samen met collega functioneel beheerders zorg je ervoor dat de meldingen van collega’s worden afgehandeld.
- Indien nodig, schrijf je beheer- en gebruikersdocumentatie en -instructies.
- Met jouw kennis draag je bij aan het verder optimaliseren van de inzet van M365-functionaliteit, het gebruik van het platform en een inrichting die toekomstbestending, duurzaam en in samenhang met de best practices van Microsoft is.

Jouw profiel
Wij zoeken een resultaatgerichte en daadkrachtige professional. Jij hebt:

- Een MBO+ diploma en minimaal 3 jaar relevante werkervaring met M365 in de periode 2020 tot heden.
- Uitgebreide kennis van SharePoint en Teams.
- Goede communicatieve vaardigheden, een klantvriendelijke manier van helpen is jouw motto.
- Proactieve houding en onderzoekende instelling: je bent in staat de vragen en wensen van collega’s te begrijpen en eventueel de vraag achter de vraag te onderzoeken.
- Een ‘voeten in de klei’ mentaliteit en bent pragmatisch. Nee is ook een antwoord.

Competenties
- Communicatieve vaardigheden
- Analytische/probleemoplossende vaardigheden

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van € 90,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van ICT;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als functioneel beheerder met Microsoft 365;
  • Aantoonbare werkervaring met gebruikersondersteuning, adoptie en het opstellen van gebruikersdocumentatie.

Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als functioneel beheerder met Microsoft 365/SharePoint/Teams;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder Microsoft 365/SharePoint/Teams bij een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van andere M365-apps, zoals Planner en OneNote;
  • Motivatie: beschrijf in de toelichting beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx