Managementassistent

Provincie Drenthe

Sluit op: 5 nov 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Drenthe
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Managementassistent
Opdrachtgever: Provincie Drenthe
Deadline aanbiedingen: Locatie Assen
Uren per week: 36
Periode: tot en met 31 januari 2026
Startdatum: 10 nov 2025
Geplaatst op: 2 minuten geleden

Wat doe je als managementassistent
In deze tijdelijke functie ondersteun je de programmamanager Nedersaksenlijn – een belangrijk project dat bijdraagt aan een betere bereikbaarheid van Noord-Nederland. De functie is ontstaan door de toegenomen werkzaamheden binnen dit programma. Als managementassistent ben jij het eerste aanspreekpunt namens de programmamanager. Je zorgt voor overzicht en structuur in de agenda en mailbox, plant vergaderingen en afspraken, en regelt dat alle stukken op tijd en volledig beschikbaar zijn. Je denkt proactief mee in het optimaliseren van processen. En biedt inhoudelijke ondersteuning aan jouw themamanager waar dat kan. De wereld van de managementondersteuner wordt steeds digitaler en daarom is het belangrijk dat jij digitaal vaardig bent. Maar dat niet alleen, je moet het ook echt leuk vinden! Met AI zal jouw werk, maar ook van je collega’s van digitalisering en de nedersaksenlijn, in de komende tijd veel veranderen. Hier weet jij als geen ander optimaal in te zetten of bent bereid je dit eigen te maken. Dankzij jouw voorbereiding kan de programmamanager zich richten op de inhoud. Je bent de spin in het web binnen het programma: je signaleert urgente zaken, bewaakt actiepunten en coördineert informatiestromen. Ook stel je vergaderagenda’s op, notuleer je overleggen en verzorg je de verslaglegging. Of het nu gaat om vertrouwelijke correspondentie, jubilea en afscheidsbijeenkomsten of het beantwoorden van vragen van interne en externe relaties – jij regelt het professioneel, zorgvuldig en met oog voor detail. In deze veelzijdige rol werk je nauw samen met collega-assistenten en spring je bij waar nodig, zodat het team altijd op elkaar kan rekenen.

De procedure
Aanbieden kan tot en met woensdag 5 november 12:00 uur. Startdatum is z.s.m. Enkel CV’s die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, CV’s die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen. Mocht het zo zijn dat er eerder een geschikte kandidaat wordt gevonden dan zal de aanvraag eerder sluiten. Per leverancier mogen er max 2 kandidaten worden aangeboden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • MBO 4 werk- en denkniveau.
  • Ervaring met secretariële en administratieve werkzaamheden, inclusief agendabeheer en notuleren.
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands.
  • Handigheid in het werken met digitale systemen zoals Office365, iBabs, Docbase, Youforce en SharePoint.
  • Nauwkeurigheid, flexibiliteit en het vermogen om vertrouwelijke informatie integer te behandelen.
  • CV + motivatie verwerkt in één PDF-bestand.
  • Alleen CV’s in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen.
  • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer + woonplaats).
  • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren per week).
  • Eventuele vakantieplannen komende 3 maanden.
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.
  • De opdracht is niet geschikt voor een zzp’er.

Wensen

  • Je bent een echte organisator die energie krijgt van het ondersteunen van (programma)managers in een dynamische omgeving.
  • Je denkt proactief mee in het optimaliseren van processen.
  • Je biedt inhoudelijke ondersteuning aan jouw themamanager waar dat kan.
  • Je bent digitaal vaardig en vindt het leuk om met digitalisering en AI te werken, of bent bereid je dit eigen te maken.
  • Je signaleert urgente zaken, bewaakt actiepunten en coördineert informatiestromen.
  • Je stelt vergaderagenda’s op, notuleert overleggen en verzorgt de verslaglegging.
  • Je regelt vertrouwelijke correspondentie, jubilea en afscheidsbijeenkomsten en beantwoordt vragen van interne en externe relaties professioneel, zorgvuldig en met oog voor detail.
  • Je werkt nauw samen met collega-assistenten en springt bij waar nodig, zodat het team altijd op elkaar kan rekenen.
  • Je schakelt gemakkelijk tussen verschillende taken en mensen, en blijft daarbij vriendelijk en professioneel – ook in situaties die wat meer tact vragen.
  • Je bent zowel zelfstandig als een echte teamspeler en stelt je proactief op: je ziet wat nodig is en handelt daarnaar.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en weet managers, collega’s en externe contacten effectief te ondersteunen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx