Marketing communicatiespecialist

Samen Twente

Verlopen op: 24 mrt 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 7 april 2025
Eind datum: 25 september 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Marketing Communicatiespecialist (Zwangerschapsvervanging)
Voor SamenTwente zoeken wij tijdelijk een ervaren marketing- en communicatiespecialist die ons ondersteunt bij de organisatieonderdelen Twentse Koers en LOES. Heb jij ervaring met strategische marketing, contentcreatie en social media advertising? Dan is deze opdracht iets voor jou.

De opdracht
In deze tijdelijke rol werk je aan het ontwikkelen en uitvoeren van marketing- en communicatiestrategieën voor verschillende dynamische organisatieonderdelen. Je hebt te maken met uiteenlopende stakeholders en soms complexe vraagstukken. Je vindt het leuk om hierin je weg te vinden en impact te maken.

Werkzaamheden

  • Marketing- en communicatieadvies geven voor diverse projecten.
  • Uitvoeren van de contentstrategie, inclusief contentcreatie en het analyseren van data om hierop te sturen.
  • Social mediamanagement en advertising, inclusief het beheren van social mediakanalen, het monitoren van prestaties en het uitzetten, managen en monitoren van betaalde campagnes.
  • Optimaliseren en onderhouden van websites.
  • SEO-optimalisatie van websites.
  • Schrijven en herschrijven van content, zodat complexe boodschappen helder en toegankelijk worden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur met communicatie.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan in marketing.
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in marketing en communicatie.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan in marketing.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding communicatie.
  • De kandidaat heeft bewezen kennis en ervaring met SEO, social media advertising en data-analyse. Dit blijkt duidelijk uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over goede schrijfvaardigheden: is in staat om complexe boodschappen helder en toegankelijk te formuleren; weet ingewikkelde informatie om te zetten in begrijpelijke en aansprekende content. Dit kan getoetst worden.
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis en ervaring met tools als Adobe InDesign, Premiere Pro en Canva.
  • De gesprekken vinden plaats op 1 april a.s. Zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Creatief – Bedenkt originele en doeltreffende communicatiestrategieën.
    • Resultaatgericht – Houdt focus op meetbare doelen en impact.
    • Proactief – Neemt initiatief en denkt vooruit.
    • Communicatief sterk – Schrijft en spreekt helder en overtuigend.
    • Flexibel – Kan snel schakelen en inspelen op veranderingen.
    • Analytisch – Kan data en trends interpreteren voor betere communicatie.
Deze opdracht is verlopen.