Organisatie:
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Team:
De functie is bij het team veiligheid en handhaving binnen de afdeling Wijkzaken. Het team is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en diverse veiligheidstaken (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Het team bestaat uit ca. 45 medewerkers.
Opdracht:
Als medewerker/adviseur APV/BIBOB en vergunningen voer je onder andere onderzoeken uit en adviseer je collega’s en bestuur over de toepassing van de wet BIBOB. Je werkt samen met de regisseur Ondermijning. Daarnaast verleen je vergunningen en ontheffingen op basis van de APV en Bijzondere wetten. Het accent ligt momenteel voornamelijk op het verlenen van horecavergunningen en de daarbij behorende Bibob-onderzoeken. Jij stelt op basis van landelijke wet- en regelgeving en het lokale kader besluiten en adviezen op. Je toetst samen met je collega aanvragen voor evenementen en werkt daarin samen met allerlei partners, waaronder de politie, brandweer en interne collega’s.
Wij zoeken een medewerker met een doortastende visie op veiligheid. Je bent communicatief sterk en schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus. Niet alleen verbaal weet jij je verhaal duidelijk over te brengen, ook schriftelijk kan jij je goed uitdrukken.
Competenties:
- Communicatief sterk;
- Overtuigingskracht;
- Goed kunnen samenwerken;
- Schriftelijke vaardigheid;
- Verbinden;
- Resultaatgericht.
Planning:
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagmiddag 11 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- Je hebt een motivatie toegevoegd en minimaal 2 referenties;
- Je bent beschikbaar op woensdagmiddag 11 december 2024 voor een evt. intakegesprek;
- Beschikt over een geldig VOL-VCA diploma/certificaat;
- Aantoonbare werkervaring als medewerker vergunningen bij een overheidsorganisatie;
- 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
- De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
Wensen
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van integrale veiligheidskunde of bestuurskunde;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Vergunningverlener APV en Bijzondere wetten bij een gemeente;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de uitvoering van Bibob-onderzoeken;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van APV, Bijzondere wetten én veiligheid.