Medewerker backoffice burgerzaken

Gemeente Berkelland

Sluit op: 22 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 september 2025
Eind datum: 22 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Berkelland
Berkelland is groen. Grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?

Bij ons ervaar je ruimte
Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.
Je krijgt veel vrijheid. Wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.
Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!
Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.
Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

Opdracht
Doel van de opdracht:
Gedurende de genoemde periode zal de medewerker zich richten op het versterken en moderniseren van de werkzaamheden binnen het domein Burgerzaken. De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:

- Beleid BRP op orde brengen: Het actualiseren, structureren en waar nodig herzien van het beleid ten aanzien van de Basisregistratie Personen (BRP), zodat dit aansluit bij de actuele wet- en regelgeving en de praktijk binnen de organisatie.
- Projectmatig opzetten van het verkiezingsproces: Het voorbereiden en opzetten van een projectmatige aanpak voor het proces rondom verkiezingen, inclusief het in kaart brengen van taken, verantwoordelijkheden, tijdslijnen en benodigde middelen.
- Digitalisering van werkzaamheden Burgerzaken: Het identificeren van kansen voor verdere digitalisering binnen Burgerzaken, het opstellen van een plan van aanpak en het uitvoeren van concrete verbeteracties gericht op efficiëntie, gebruiksvriendelijkheid en toekomstbestendigheid.

Resultaat
Aan het einde van de opdracht wordt verwacht dat er een duidelijke structuur ligt voor het BRP-beleid, een projectplan voor verkiezingen gereed is, en er aantoonbare stappen zijn gezet in de digitalisering van Burgerzaken.

Competenties
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Luisteren;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde relevante cursussen voor een medewerker burgerzaken (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van de BRP-straat.
  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van het proces van de BRP-straat.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker burgerzaken/publiekszaken.
  • Aantoonbare werkervaring als vraagbaak voor collega's en ketenpartners (Benoem dit duidelijk in het cv).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx