Medewerker Brede Intake Sociaal Domein met expertise op het gebied van de WMO

Gemeente Bodegraven Reeuwijk

Sluit op: 5 sep 2025 om 18:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 september 2025
Eind datum: 1 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Medewerker Brede Intake Sociaal Domein met expertise op het gebied van de WMO
Wij zoeken een ervaren professional binnen het Sociaal Domein die direct inzetbaar is als Consulent Brede Intake, met specifieke expertise op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je bent de verbindende factor tussen inwoners met een hulpvraag en passende ondersteuning vanuit gemeentelijke voorzieningen. Vanuit jouw kennis van de Wmo beoordeel je aanvragen, voer je keukentafelgesprekken en stel je heldere rapportages en beschikkingen op. Je werkt integraal en kijkt breed naar hulpvragen op meerdere leefgebieden, maar met extra scherpte en ervaring op het terrein van Wmo.

Wat ga je doen?
Je bepaalt de toegang tot voorzieningen binnen het Sociaal Domein en onderzoekt de hulpvragen van inwoners. Je voert gesprekken vanuit de visie van de gemeente en op basis van het wettelijk kader, waarbij je hulpvragen normaliseert. Bij complexe aanvragen werk je samen met een centrale, regionale tafel. Je beweegt je in diverse kernen en locaties zoals Huizen van Alles, Medische Centra en Centra voor Jeugd en Gezin. Hier denk je preventief mee met bewoners. Jij bent dé expert in het formuleren van de vraag achter de vraag en biedt de juiste faciliteiten.

Administratieve taken
Je registreert, volgt en sluit aanvragen af in het systeem en zorgt ervoor dat alle gegevens up-to-date blijven. Je houdt de voortgang in de gaten door tussentijdse controles en werkt hierbij nauw samen met de coördinator. Je ondersteunt de backoffice bij de administratieve verwerking van dossiers.

Netwerken en kennis
Je bouwt en onderhoudt een breed netwerk binnen de kernen en fungeert als belangrijke schakel tussen contractpartners en uitvoerende behandelaars. Je bent alert op signalen van zorgfraude of overlast en onderneemt waar nodig actie. Je blijft op de hoogte van alle relevante wet- en regelgeving binnen het Sociaal Domein, en houdt je kennis actueel.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Ervaring in het Sociaal Domein en affiniteit met wetten als de WMO, Jeugdwet en Participatiewet.
  • Uitstekende gespreksvaardigheden en het vermogen om de vraag achter de vraag te formuleren.
  • Een signalerende en proactieve houding, met oog voor verbetering van werkprocessen.
  • Administratieve vaardigheden om aanvragen goed vast te leggen en te monitoren.

Wensen

  • Geen wensen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx