Medewerker burgerlijke stand-brp

Gemeente Apeldoorn

Sluit op: 5 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 juni 2025
Eind datum: 5 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

Thema's in onze organisatie
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

Samenwerking
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
Jij komt te werken in een team met 55 collega’s. Wat jouw nieuwe team kenmerkt? Dat is natuurlijk de hoge sociale betrokkenheid en de wil om elke uitdaging aan te gaan. Bij de gemeente Apeldoorn werk je niet alleen aan een optimale dienstverlening voor inwoners en ondernemers, maar ook aan jezelf. Want met volop kansen voor ontwikkeling, zijn we een ambitieuze organisatie. Een dichte deur kom je bij ons niet gauw tegen, betrouwbare en innovatieve collega’s wel! Ben jij die betrouwbare, secure collega en stel jij een inwoner echt op zijn/haar gemak en adem je dienstverlening, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Werkzaamheden
Als medewerker Burgerlijke Stand/BRP voer je de volgende taken uit:

  • aanvragen op het terrein van BRP
  • nationaliteitswetgeving, internationaal privaatrecht, naturalisatie en verwerking mutaties in het systeem
  • 1e inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland
  • beoordelen en verwerken buitenlandse brondocumenten
  • aangiften burgerlijke stand aan de balie
  • indelen van huwelijken en partnerschapsregistraties
  • alle administratieve werkzaamheden rondom huwelijken en partnerschapsregistraties

Competenties

  • Secuur en betrouwbaar
  • Communicatief vaardig
  • Representatief
  • Dienstverlenend

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: Nee.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal twee jaar recente werkervaring in het uitvoeren van alle beschreven taken en producten binnen de afdeling Burgerzaken bij een 100.000+ gemeente. (In de afgelopen vier jaar, teruggerekend vanaf de datum van publicatie.)
  • Kandidaat is alle werkdagen in de week beschikbaar van 8.15 uur tot 17.00 uur en op donderdagavond tot 19.30 uur.
  • Kandidaat of kandidaten die door inschrijver wordt/worden aangeboden in de inschrijving zijn gedurende deze uitvraag en op het moment dat de offerte door gemeente Apeldoorn wordt geaccepteerd beschikbaar voor de onderhavige opdracht.
  • Uurtarief maximale tarief is € 85,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van beschreven balieproducten binnen Burgerzaken: 2-3 jaar werkervaring (15 pt), 3-5 jaar werkervaring (45 pt), meer dan 5 jaar werkervaring (75 pt).
  • Kandidaat heeft ervaring met het werken in het systeem iBurgerzaken: Ervaring met een vergelijkbaar systeem als iBurgerzaken (15 pt), ervaring met iBurgerzaken (25 pt), geen ervaring (0 pt).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx