Medewerker communicatie

Gemeente Kampen

Sluit op: 3 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 20
Provincies: Overijssel
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 november 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat zoeken wij voor de periode van eind november t/m maart 2026 een enthousiaste medewerker communicatie die als aanpakker vlot inziet wat er moet gebeuren. Je gaat aan de slag binnen het team communicatie en werkt voornamelijk binnen de thema's Openbare orde en veiligheid, Nieuwkomers (asiel- en statushouders) en andere sociaal maatschappelijke onderwerpen. Ook werk je nauw samen met de collega's die inhoudelijk betrokken zijn bij de genoemde thema's.

Werkzaamheden
In deze functie is het belangrijk dat je overzicht houdt op de communicatieplanning en de opdrachten waar jij iets in kunt betekenen. Je bereidt communicatieactiviteiten voor en stemt het af met een van de communicatieadviseurs. Je bent betrokken, hebt affiniteit met maatschappelijke thema’s en hebt frisse ideeën hoe je een doelgroep kunt bereiken.

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de communicatieadviseur en andere collega’s bij campagnes hierover;
  • Je verzamelt informatie die belangrijk is bij het maken van communicatiemiddelen of het beantwoorden van persvragen;
  • Je schrijft toegankelijke en doelgroepgerichte teksten;
  • Je maakt communicatieuitingen voor social media met behulp van Canva;
  • Je plaatst in afstemming met collega's content op intranet, website, social media en de gemeentepagina in het huis-aan-huisblad;
  • Je regelt en begeleidt vormgevers, fotograaf en/of videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters of filmpjes;

Wat breng jij mee?

  • Aantoonbare ervaring als medewerker communicatie binnen een gemeente (of andere overheidsorganisatie);
  • Een hands-on mentaliteit;
  • Een vlotte schrijfstijl die aangepast is op de doelgroep;
  • Gevoel voor heldere, toegankelijke communicatie in woord en beeld;
  • Flexibiliteit om snel te schakelen tussen verschillende thema’s;
  • Je voelt je op je gemak met social media en het maken van content hiervoor.

Competenties

  • Samenwerkingsgericht;
  • Hands on;
  • Probleemoplossend;
  • Flexibiliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (voorkeur ma/wo/vr)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau met relevantie voor het communicatievak;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker communicatie of vergelijkbaar bij een gemeente of andere overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van €85 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als medewerker communicatie in de afgelopen 10 jaar;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker communicatie;
  • Aantoonbare werkervaring in contentontwikkeling voor social media, websites en/of intranet;
  • Aantoonbare ervaring in het werken met Content management systemen (CMS);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau met relevantie voor het communicatievak;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker communicatie of vergelijkbaar bij een gemeente of andere overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van vormgevers, fotograaf of videograaf bij het maken van communicatiematerialen zoals flyers, posters of filmpjes;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx