Beschrijving probleemstelling
Binnen het Werkplek team zijn we op zoek naar een medewerker configuratiebeheer die samen met het team verantwoordelijk is voor het beheer en up to date houden van de configuratiegegevens van de decentrale hardware die in beheer is bij de afdeling I&W van Waternet.
Beschrijving behoefte
Als afdeling streven we naar een sluitende registratie van alle IT-componenten in onze CMDB binnen TOPdesk. De medewerker configuratiebeheer is samen met zijn/haar team verantwoordelijk voor een correcte en volledige registratie, controle en optimalisatie van de IT-componenten die in beheer zijn bij onze afdeling.Op dit moment bereiden we bijvoorbeeld een migratie van al onze mobiele abonnementen naar een nieuwe mobiele provider voor. Ook in dit project speelt een correcte registratie van onze mobiele abonnementen en simkaarten in onze TOPdesk CMDB een grote rol. We zijn op zoek naar een medewerker configuratiebeheer die onder andere dit traject kan begeleiden en uitvoeren en ook niet bang is om de mouwen op te stropen om andere administratieve soortgelijke werkzaamheden op te pakken.De dagelijkse werkzaamheden in deze rol omvatten:
- Correcte en volledige registratie van IT-componenten in de CMDB.
- Behandelen van meldingen en wijzigingsactiviteiten in TOPdesk.
- Invulling geven aan het door Configuratiemanagement opgestelde Verificatieplan voor Werkplek gerelateerde hardware en het organiseren en uitvoeren van geplande periodieke verificaties, ad-hoc verificaties en steekproeven.
- Het periodiek opleveren van rapportages, analyseren van trends en het continue implementeren van verbetervoorstellen.
- Het gevraagd en ongevraagd adviseren van het team en de Product Owner over alle aspecten aangaande registratie van ICT-componenten.
- Opstellen en onderhouden van werkinstructies.
- Continu verbeteren en automatiseren van processen in lijn met de doelstellingen van de organisatie.
- Actief bijdragen aan samenwerking binnen het team.
Beschrijving afdeling/team
De ICT-organisatie van Waternet is ondergebracht in de afdeling Infrastructuur en Werkplek met 2 Solutions: Infrastructuur en Werkplek. De Solution waar je deel van uitmaakt is Werkplek, dat verantwoordelijk is voor alle digitale werkplekken aan de (circa 2300) medewerkers van Waternet met als doelstelling: “iedereen kan altijd en overal veilig werken”. Solution Werkplek bestaat uit 4 teams: Enable, Service, Support en Desktop. Zij bestaan in totaal uit 34 FTE. Je komt te werken in het Support team.Binnen de gehele afdeling I&W wordt Agile gewerkt, zowel met Scrum als Kanban. Het Support team is naast het managen van onze leveranciers verantwoordelijk voor inkoop, productmanagement, Life Cycle Management, budgetbewaking en configuratiemanagement van alle Decentrale hardware van Waternet en het magazijn. Het team werkt hybride minimaal: 50% op het hoofdkantoor en in een rooster meedraaien voor de vrijdag.
Eisen
- Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan uitgenodigd worden voor een gesprek. Het gespreksmoment en setting is beschreven in het formulier Waternet uitvraag DAS. De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview.
- Bij deze vraag dient u het cv en het voorblad te uploaden in één document (PDF). Hieruit motiveert u dat uw kandidaat aan de eisen en wensen voldoet. Indien u een aanvullende motivatie wilt toevoegen vanuit de kandidaat kunt u deze ook toevoegen aan ditzelfde document maar dit is niet verplicht. Let op: U voegt het cv inclusief het voorblad toe van de kandidaat. Het cv inclusief voorstelblad is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 8 A4'tjes groot. Het cv inclusief voorstelblad dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv inclusief voorstelblad niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan Waternet besluiten uw offerte af te wijzen. In dit document dient u geen persoonsgegevens te beschrijven zoals volledige naam, adres, telefoonnummer, e-mail, foto, geboortedatum of bsn nummer. De voornaam en eerste letter van de achternaam voldoet.
- HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met configuratiemanagement in een ITIL gedreven organisatie
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met TOPdesk m.b.t. CmdB
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- Rijbewijs B (i.v.m. mogelijk bezoek aan nevenlocaties)
- De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:
- Samenwerken
- Probleemoplossend vermogen
- Analytisch denken
- Resultaatgerichtheid
- Leervermogen
- Communicatieve vaardigheden
- Innovatief vermogen
- Pro actief werken
Wensen
- U dient hier de gegevens op te geven van de contactpersoon van de ingediende offerte. Dit betreft de contactgegevens van de inschrijver, niet van de kandidaat, tenzij u zich inschrijft als zzp’er. U dient de volgende gegevens te verstrekken: Naam, Telefoonnummer, E-mailadres.
- Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 1 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis en ervaring met Agile werken
- 5 jaar of meer
- 3 tot 5 jaar
- 1 t/m 2 jaar
- 0 tot 1 jaar
- Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 2 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring bij non-profit organisaties
- Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 3 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Aantoonbare ervaring met ITIL-processen in TOPdesk
- 5 jaar of meer
- 3 tot 5 jaar
- 1 t/m 2 jaar
- 0 tot 1 jaar
- Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 4 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis en ervaring met verbetertrajecten op het gebied van Configuratiemanagement en CMDB
- 5 jaar of meer
- 3 tot 5 jaar
- 1 t/m 2 jaar
- 0 tot 1 jaar