Medewerker Loket

BIJ12

Verlopen op: 6 mei 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 40
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 1 juli 2026

Over het team
Binnen het Landelijk Informatiepunt (20 collega’s) van BIJ12 ben je onderdeel van het Loket (8 collega’s). Het Loket ondersteunt een aantal projecten binnen het groene domein met telefonische en schriftelijke ondersteuningsvragen. Een van de projecten is de Nationale databank Flora en Fauna (NDFF). Daarnaast zijn er nog andere projecten, zoals Faunazaken. Hiërarchisch valt het Landelijk Informatiepunt onder de unit Expertiseteam Stikstof & Natura 2000, dit is één van de 4 units binnen BIJ12. Bij BIJ12 werken enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Professionaliteit en een open, gezellige werksfeer vinden we erg belangrijk.

Dit ga je doen
Als medewerker van het BIJ12-loket ben je geïnteresseerd in het groene domein en ben je hét aanspreekpunt voor vragen vanuit externe relaties van BIJ12 over de verschillende onderwerpen binnen dit groene domein. Onze externe relaties zijn medewerkers van provincies, boeren, maar bijvoorbeeld ook de pers. Vragen worden zowel telefonisch als schriftelijk (vaak per e-mail) gesteld en zijn divers van aard. Primair zul je de vragen over Faunaschade en wolvenschade gaan beantwoorden. Dit zijn bijvoorbeeld vragen over het gebruik van het online portaal MijnFaunazaken waar boeren hun faunaschade melden. Melders willen bijvoorbeeld weten wat de status van hun aanvraag is. Mogelijk zul je op termijn ook vragen gaan beantwoorden voor andere projecten. Het is jouw taak om de exacte vraag te achterhalen en die van de juiste reactie te voorzien. Wanneer dit nodig is, leid je de vraag door naar (een) inhoudelijk expert(s) binnen BIJ12. Het loket heeft met deze experts periodiek overleg om over de meest actuele kennis te beschikken. Uiteraard leg je alle klantvragen nauwkeurig vast in het registratiesysteem TOPdesk en bewaak je de acties en afspraken met de relatie. Naast de beantwoording van specifieke vragen, analyseert je gestelde vragen en gegeven reacties en doe je voorstellen voor verbetering. Ook doe je indien nodig voorstellen voor verbetering van de BIJ12-website. Samen met het team rapporteer je over de doelen en behaalde resultaten, bijvoorbeeld aan je manager.

Dit ben jij
Je bent dienstverlenend, klantgericht, vriendelijk, geduldig en behulpzaam en je kunt goed omgaan met emoties en stress. Je hebt interesse in het groene domein. Je vindt het leuk om je in meerdere onderwerpen te verdiepen en je kunt snel schakelen tussen die verschillende onderwerpen en werkzaamheden. Je werkt zelfstandig, maar bent graag onderdeel van een team dat samen de klus klaart. Samen met je collega’s zorg je voor een optimale bereikbaarheid van het BIJ12-loket. Verder heb je oog voor kwaliteit en details en kun je je werk goed plannen en organiseren. Verder heb je:
– MBO+ werk- en denkniveau;
– Globale kennis van de aandachtsgebieden van BIJ12 (pré);
– Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
– Ervaring als helpdeskmedewerker en met het beantwoorden of doorgeleiden van telefonische en schriftelijke vragen;
– Ervaring met het administratief vastleggen van vragen en antwoorden in systemen als TOPdesk.

Uren en duur
36-40 uur per week
40 uur * 47 werkweken = 1.880 uur (per 12 maanden)
Optie tot verlening: 2 maal 12 maanden

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het beantwoorden of doorgeleiden van telefonische en schriftelijke vragen.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met administratief vastleggen van vragen en antwoorden in systemen als TOPdesk.
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden.
  • Aantoonbare werkervaring met helpdeskwerkzaamheden.
  • Een klantvriendelijke instelling.
  • Stressbestendig.
  • Een proactieve en leergierige houding.
  • Sociale en open houding naar interne organisatie en eigen team.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Goed kunnen plannen en organiseren van je werk.
  • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden.
  • Een zelfstandige, systematische, accurate en nauwkeurige manier van werken.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Goed kunnen luisteren en doorvragen.

Competenties
– Microsoft Office.
– Topdesk of equivalent (pré).
– SharePoint en MS Teams (pré).

Deze opdracht is verlopen.