Medewerker oekraïne en debiteuren

Gemeente Zwolle

Sluit op: 23 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 oktober 2025
Eind datum: 23 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Je werkt binnen het team Vordering en Verhaal. Je gaat bepalen of iemand recht heeft op leefgeld op grond van de RooO en je legt eigen bijdragen op grond van de RooO op. Je doet onderzoek, maakt rapportages en stelt beschikkingen op. Je verwerkt mutaties en je treft betalingsregelingen met betrekking tot teruggevorderd leefgeld of met betrekking tot achterstallige eigen bijdragen.

Daarnaast zou het mooi zijn als je ervaring hebt met of ingezet kan worden voor:

  • Vereenvoudigd derdenbeslag Participatiewet
  • Debiteurenbeheer: het verwerken van de input van de consulenten Vordering en Verhaal in de Suite
  • Communicatie rondom minnelijke en wettelijke schuldsaneringstrajecten
  • Overige administratieve taken zoals het beoordelen van signalen van het Inlichtingenbureau of ander lijstwerk

Competenties

  • Cijfermatig sterk;
  • Accuraat en analytisch sterk. Je moet besluiten maken op aanvragen en deze kunnen onderbouwen op basis van wet- en regelgeving;
  • Je werkt in teamverband maar de aanvragen beoordeel je grotendeels zelf;
  • Goede communicatieve vaardigheden. Je moet regelingen en berekeningen op begrijpelijke wijze uitleggen en inwoners of collega’s informeren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met terugvordering en/of verstrekking leefgeld of opleggen eigen bijdrage ontheemden;

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen voor leefgeld of regeling opvang ontheemden Oekraine en/of debiteurenadministratie Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite voor het Sociaal Domein;
  • Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met RooO bij een gemeente.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx