Medewerker planmatig beheer en onderhoud

Gemeente Leiden

Sluit op: 25 nov 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 18
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Buitendienst

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 18 december 2025
Eind datum: 18 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie/afdeling/het team
Zoeterwoude is een groene en gastvrije gemeente, midden in het Groene Hart, met een actieve gemeenschap en korte lijnen tussen inwoners en bestuur. Hier werken we nauw samen en hechten we waarde aan betrokkenheid, duurzaamheid en een persoonlijke benadering. Onze organisatie kenmerkt zich door een collegiale sfeer waar jouw ideeën serieus worden genomen en je direct impact kunt maken. De medewerker wordt geplaatst in het cluster Bedrijfsvoering waar alle ondersteunende en faciliterende functies zijn ondergebracht zoals team financiën, communicatie, facilitaire zaken, juridische zaken, bestuurssecretariaat, bestuur- en bedrijfsvoeringsadvies.

Werkzaamheden
Je zorgt voor een deskundige en onderbouwde beoordeling van alle onderhoudsplannen van de gemeentelijke accommodaties. Met het correct managen van onderhoudswerkzaamheden en begeleiden van renovaties zorg je ervoor dat de gebouwen in goede staat zijn én blijven. Het voorbereiden en realiseren van deze onderhoudsprojecten en renovaties zijn daarom jouw belangrijkste verantwoordelijkheid. Je hebt inzicht in lopende zaken en voelt feilloos aan als er procesmatig of technisch iets schort. Met deze voelsprieten zoek je actief en op eigen initiatief naar kansen en ontwikkelingen. Het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden moet zo efficiënt mogelijk gebeuren om de bedrijfsvoering en de veiligheid van de bezoekers en personeel te garanderen. Daarnaast ben je eerste contactpersoon voor huurders van de accommodaties wat betreft beheer en onderhoud. Als medewerker planmatig onderhoud en beheer verzorg je de inkoop en aanbesteding van projecten vanuit het MJOP en bewaak je de voortgang en kwaliteit van deze onderhoudsprojecten op het gebied van kwaliteit, financiën, duurzaamheid en planning. Verder behandel je vragen en eventuele klachten gerelateerd aan planmatig onderhoud. Je geeft uitvoering aan professioneel opdrachtgeverschap richting aannemers en andere externe partijen. Het organiseren van de gebruikerscommunicatie voor jouw projecten is jouw verantwoordelijkheid.

Taken
• Het actueel houden van het MJOP
• Voorbereiden en begeleiden van het planmatig onderhoud en renovaties
• Communiceren met huurders, leveranciers en interne stakeholders m.b.t. onderhoud en renovaties
• Bewaken van budgetten, veiligheid, planning en kwaliteit tijdens uitvoering
• Integrale verantwoordelijkheid dragen voor het contractonderhoud
• Beheren van onderhoudscontracten, installatietekeningen en documentatie
• Toewerken naar raamcontracten
• Het begeleiden van verduurzamingsmaatregelen
• Het opstellen van collegevoorstellen
• Daar waar nodig regel jij de zaken rondom leegstandsbeheer
• Het adviseren over exploitatievraagstukken
• Eenvoudige inspecties uitvoeren (rondje langs de velden)
• Ondersteuning op dossiervorming

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 1 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare ervaring met uitvoeren van Meerjarenonderhoudsplannen, aanvragen en beoordelen van offertes, bouwkundig onderlegt
  • Kandidaat is geen ZZP’er
  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • Zo snel als mogelijk maar uiterlijke startdatum op is 18 december 2025
  • Minimaal 1 jaar ervaring als gebouwenbeheerder / medewerker onderhoud/ medewerker planmatig beheer en onderhoud

Wensen

  • CV en Beantwoording gunningscriteria: Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
    • Afgeronde MTS- of MBO+ of HBO Bouwkunde opleiding, of vergelijkbaar
    • Kennis van installatie-, bouw- en elektrotechniek, werktuigbouwkunde, verwarmingstechniek, brandmeldinstallaties en ARBO- en veiligheidseisen
    • Je werkt planmatig en stelt zelfstandig prioriteiten
    • Je communiceert helder in woord en schriftelijk en schakelt makkelijk met leveranciers, aannemers, collega’s en gebruikers – altijd met oog voor de mens achter de techniek
    • Je bent administratief vaardig en hebt affiniteit met automatisering en systemen
    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10. Dit is inclusief bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld
  • Gesprek: De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:
    • Uitleg van de werkzaamheden met voorbeelden in de afgelopen jaren als medewerker in een soortgelijke functie
    • Communicatieve en representatieve vaardigheden
    • Je bent een technische vakman of -vrouw met hart voor je werk
    • Je denkt in oplossingen en werkt nauwkeurig
    • Je werkt graag zelfstandig, neemt initiatief en denkt altijd een stap vooruit
    • Je kunt goed met de aannemers inhoudelijk sparren
    • Beheersing van de Nederlandse taal in spreken en schrijven
  • Prijs: Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen. Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx