Medewerker servicedesk

Gemeente Hof van Twente

Sluit op: 17 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 28
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 september 2025
Eind datum: 17 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Hof van Twente
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.

Werken bij Hof van Twente
Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!

Opdracht
Heb jij zin in een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is? Word jij enthousiast van mensen helpen en het oplossen van problemen? Dan ben jij onze nieuwe Servicedesk medewerker.

Dit ga je doen
Technologie evolueert momenteel in een enorm snel tempo en verwacht wordt dat die technologische ontwikkelingen elkaar in de toekomst alleen maar sneller zullen opvolgen. Een goed ingerichte en beveiligde ICT-omgeving is dan ook cruciaal voor de overheid.

Als Servicedesk medewerker werk je binnen het Regiebureau I&A. Dit doe je samen met 12 professionals, waaronder 3 Servicedesk medewerkers (inclusief jijzelf) en een Servicedesk coördinator. Als Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor je collega’s als het gaat om vragen en verstoringen op ICT-gebied. Hiervoor is het van belang dat je communicatief vaardig bent en in staat bent om zowel klantgericht als resultaatgericht te werk te gaan. Je hebt ervaring met probleemoplossingen, werkt gestructureerd en kunt omgaan met tickets en incident registratiesystemen. Daarnaast heb je ervaring met het omgaan met werkplek hardware zoals laptops, telefoon, beeldschermen en randapparatuur.

Werkzaamheden
Als Servicedesk medewerker…

  • Ben je het eerste aanspreekpunt bij incidenten en wijzigingen en gebruikersvragen.
  • Ben je verantwoordelijk voor het aannemen, registreren en oplossen van incidenten, wijzigingen en gebruikersvragen. Je ondersteunt hierbij jouw collega’s.
  • Je levert werkplekondersteuning (Pc’s, laptops, tablets, smartphones etc.).
  • Je adviseert en ondersteunt gebruikers bij gebruik van de kantoorautomatisering.
  • Je verzorgt het aanschaffen van kantoorautomatisering apparatuur en het ondersteunen van eventuele aanbestedingen.
  • Je voert werkzaamheden uit op het gebied van functioneel beheer voor diverse kantoorautomatisering apparatuur.
  • Je fungeert als eerste contactpersoon naar tweedelijns collega’s en/of externe leveranciers en onderhoudsdiensten m.b.t. storingsmeldingen in de 2e/3e lijn.
  • Je onderhoudt documentatie van systemen en applicaties, draagt zorg voor bijbehorende handleidingen en geeft instructies.

Competenties

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een proactieve hands-on mentaliteit.
  • Je bent klantgericht, hieronder verstaan wij o.a. klantvriendelijkheid en geduld.
  • Je hebt een goed probleemoplossend vermogen en kan goed multitasken en prioriteiten stellen.
  • Je laat je niet van de wijs brengen tijdens piekmomenten.
  • Je kunt goed samenwerken met verschillende mensen, zowel fysiek als op afstand.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker
  • Aantoonbare werkervaring met oplossen van incidenten

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 4 in IT / technische richting
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met Topdesk
  • Aantoonbare werkervaring microsoft 365
  • Aantoonbare werkervaring met het documenteren van procedures en oplossingen binnen een kennisbeheersysteem
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als servicedeskmedewerker binnen een gemeente

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx