Medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Sluit op: 22 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 juli 2025
Eind datum: 1 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ): Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht

  • Het verwerken van besluiten, wijzigingen, opschortingen en beëindigingen van uitkeringen op grond van de Participatiewet, Bijzondere bijstand, IOAW IOAZ en BBZ.
  • Het verwerken van maandelijkse inkomstenformulieren van klanten en het verrekenen van inkomsten met uitkeringen.
  • Het maken van herberekeningen en het opstellen van vorderingen.
  • Het verwerken van bronheffingen.
  • Het vervullen van een rol als vraagbaak voor cliënten over hun uitkering.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Nauwkeurigheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Klantgerichtheid

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een uitkeringsadministratie van een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet, benoem waar dit is opgedaan;

Wensen

  • Een afgeronde cursus of opleiding op het gebied van sociale wetgeving en/of financieel medewerker uitkeringsadministratie (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een uitkeringsadministratie van een gemeente;
  • Beschikbaar om op donderdag op locatie in Leidschendam te werken;
  • Uiterlijk per 1 september beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor Sociaal Domein, Suwinet, én MS Office.
    • Aantoonbare werkervaring met 1 van de 3 genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (5 pt)
    • Aantoonbare werkervaring met 2 van de 3 genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (15 pt)
    • Aantoonbare werkervaring met alle 3 de genoemde onderdelen in de afgelopen 5 jaar (25 pt)
    • Geen werkervaring met de systemen (0 pt)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx