Opdrachtomschrijving
In de functie van Medewerker Vergunningen ben je verantwoordelijk voor de behandeling van horeca vergunningaanvragen. Je toetst de aanvragen aan relevante wet- en regelgeving en beleid en je coördineert de interne afstemming en advisering. Hierbij zal je steeds samenwerken met andere betrokken afdelingen en adviseurs. Daarnaast ben je beschikbaar voor inhoudelijke vragen van collega’s en toets je collegiaal elkaars aanvragen. Ook heb je een belangrijke functie in het informeren van ondernemers of andere belanghebbenden over mogelijkheden, onmogelijkheden en wettelijke vereisten voor het exploiteren van een horecabedrijf.
Werkzaamheden
De medewerker Vergunningen:
- Je behandelt aanvragen en stuurt op een tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van alle vergunningen;
- Je voert regie op aanvragen horeca (van regulier tot zeer complex);
- Je bent zowel tijdens als na de behandeling van de vergunning als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving, het Juridisch Bureau (bezwaar en beroep) en andere interne afdelingen en externe partners;
- Je bereidt bestuurlijke besluitvorming voor, neemt deel aan overleg met interne en externe partners, soms in de rol van voorzitter;
- Je neemt deel aan overleg met interne en externe partners, soms in de rol van voorzitter;
- Je beantwoordt vragen van interne en externe partners en draagt bij aan een stimulerende werksfeer en een gezamenlijk resultaat.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
Het vergunningenteam binnen stadsdeel Centrum geeft veel ruimte en verantwoordelijkheid aan individuele medewerkers. De medewerkers werken in een grotendeels zelfsturend team. Je bepaalt zelf en met het team welke dossiers je oppakt, je zorgt zelf voor een goede afstemming met interne collega’s en externe partners en als er bezwaar wordt gemaakt, ben jij degene die het besluit verdedigt tijdens de hoorzitting. Dat vergt behalve een gedegen inhoudelijke kennis van de juridische en beleidsmatige context, ook sterke sociale vaardigheden en bovenal een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor je dossiers, je collega’s en het proces.
Eisen
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: kandidaat is beschikbaar voor interview en bij gunning direct inzetbaar; het opgegeven tarief is inclusief bijkomende kosten en ligt binnen de aangegeven bandbreedte, anders knock-out.
- Referentie: minimaal 1 relevante referentie van de kandidaat, inclusief organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie moet op de hoogte zijn.
- Draaideurconstructie: kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
- CV toevoegen: CV in het Nederlands, max. 5 A4, dient ter verificatie van gegeven antwoorden.
- Opleiding: kandidaat bezit erkend HBO diploma, document meenemen naar interview ter controle. Indien niet aanwezig of niet geldig: knock-out.
- Toevoegen motivatie: max. 1 A4 met motivatie waarom kandidaat geschikt is. Wordt besproken tijdens interview.
- Werkervaring: kandidaat heeft ervaring met een juridische context; blijkt uit CV.
- Werkervaring: kandidaat heeft minimaal drie jaar aantoonbare ervaring met exploitatievergunningen, drank- en horecavergunningen en bij voorkeur met zelfstandig uitvoeren van Bibob-toets. Blijkt uit CV.
- Verificatie kennis van de kandidaat.
- Verificatie ervaring van de kandidaat.
- Referentie: minimaal 1 relevante referentie van de kandidaat, inclusief organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie moet op de hoogte zijn.
Wensen
- Werkervaring bij een gemeente, blijkt uit CV.
- Ervaring met gebiedsgericht werken, blijkt uit CV.
- Toetsing competentie: Analytisch vermogen – Gevorderd.
- Toetsing competentie: Oordeelsvorming – Gevorderd.
- Toetsing competentie: Klantgerichtheid – Gevorderd.
- Toetsing competentie: Besluitvaardig – Gevorderd.
- Toetsing competentie: Stressbestendig – Gevorderd.
- Minimum en maximumtarief: uurtarief tussen €92 en €100, inclusief alle kosten. Maximaal 36 uur/week en contractwaarde binnen WNT-norm. Tariefscore gebaseerd op percentuele afwijking t.o.v. laagste tarief.
- Informatie kandidaat: volledige persoonsgegevens van kandidaat vereist voor uitnodiging interview en VOG-aanvraag. Gebruik volledige officiële naam zoals in paspoort of ID-kaart. Wijzig naam inschrijving naar: Naam organisatie + naam kandidaat.