Opdrachtomschrijving
In de functie van Medewerker Vergunningen ben je verantwoordelijk voor de behandeling van horeca vergunningaanvragen. Je toetst de aanvragen aan relevante wet- en regelgeving en beleid en je coördineert de interne afstemming en advisering. Hierbij zal je steeds samenwerken met andere betrokken afdelingen en adviseurs. Daarnaast ben je beschikbaar voor inhoudelijke vragen van collega’s en toets je collegiaal elkaars aanvragen. Ook heb je een belangrijke functie in het informeren van ondernemers of andere belanghebbenden over mogelijkheden, onmogelijkheden en wettelijke vereisten voor het exploiteren van een horecabedrijf.
Werkzaamheden
De medewerker Vergunningen:
- Je behandelt aanvragen en stuurt op een tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van alle vergunningen;
- Je voert regie op aanvragen horeca (van regulier tot zeer complex);
- Je bent zowel tijdens als na de behandeling van de vergunning als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving, het Juridisch Bureau (bezwaar en beroep) en andere interne afdelingen en externe partners;
- Je bereidt bestuurlijke besluitvorming voor, neemt deel aan overleg met interne en externe partners, soms in de rol van voorzitter;
- Je neemt deel aan overleg met interne en externe partners, soms in de rol van voorzitter;
- Je beantwoordt vragen van interne en externe partners en draagt bij aan een stimulerende werksfeer en een gezamenlijk resultaat.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
Het vergunningenteam binnen stadsdeel Centrum geeft veel ruimte en verantwoordelijkheid aan individuele medewerkers. De medewerkers werken in een grotendeels zelfsturend team. Je bepaalt zelf en met het team welke dossiers je oppakt, je zorgt zelf voor een goede afstemming met interne collega’s en externe partners en als er bezwaar wordt gemaakt, ben jij degene die het besluit verdedigt tijdens de hoorzitting. Dat vergt behalve een gedegen inhoudelijke kennis van de juridische en beleidsmatige context, ook sterke sociale vaardigheden en bovenal een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor je dossiers, je collega’s en het proces.
Eisen
- Referentie: Minimaal 1 relevante referentie van de aangeboden kandidaat, inclusief organisatie naam, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie dient op de hoogte te zijn.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met een juridische context. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview en direct inzetbaar te zijn bij gunning. Het opgegeven tarief is inclusief alle bijkomende kosten. Tarieven boven het maximum leiden tot uitsluiting.
- Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4. Alleen de eerste 5 A4 worden beoordeeld.
- Opleiding: De kandidaat beschikt over een erkend HBO diploma. Dit moet blijken uit het cv en worden getoond tijdens het interview.
- Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 waarin wordt aangegeven waarom de kandidaat geschikt is. Deze motivatie wordt besproken tijdens het interview.
- Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Werkervaring: Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van exploitatievergunningen, drank- en horecavergunningen en bij voorkeur met zelfstandig uitvoeren van Bibob toets. Dit moet blijken uit het cv.
- Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
Wensen
- Toetsing competentie: Analytisch vermogen – Gevorderd
- Toetsing competentie: Klantgerichtheid – Gevorderd
- Toetsing competentie: Besluitvaardig – Gevorderd
- Werkervaring: Kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
- Werkervaring: Kandidaat heeft ervaring met gebiedsgericht werken. Dit moet blijken uit het cv.
- Toetsing competentie: Oordeelsvorming – Gevorderd
- Toetsing competentie: Stressbestendig – Gevorderd
- Informatie kandidaat: Naam, telefoonnummer en (privé) e-mailadres van de kandidaat moeten worden opgegeven voor interviewuitnodiging en VOG-aanvraag. Onjuiste of onvolledige gegevens leiden tot vertraging. Gebruik de volledige naam zoals in het paspoort of ID-kaart. Wijzig de naam van de inschrijving naar: Naam organisatie + naam kandidaat.