Organisatie
Bij gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbindend en duidelijk.
Opdracht
In het taakveld vergunningverlening worden mensen in het werk opgeleid. Op dit moment vraagt dit te veel capaciteit van de meer ervaren medewerkers. Dit komt omdat de opleidingen meer gericht zijn op de Omgevingswet en de collega’s hebben hun handen vol aan de afhandeling van de reguliere aanvragen.
De casemanager vergunningverlening WABO/Omgevingswet is integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
- Het toetsen van de omgevingsvergunning/aanvraag (procesbewaking);
- Adviseren en uitvoeren / toepassen van wet- en regelgeving bij de aanvragen omgevingsvergunning;
- Ruime interpretatie van wet- en regelgeving;
- Eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures.
Competenties
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
- Politiek gevoelig;
- Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
- Oplossings- en resultaatgerichte houding;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Gesprekken
De gesprekken bij gemeente worden op donderdag 11 september 2025 gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior Vergunningverlener Wabo/Omgevingswet binnen een gemeente;
- Een afgeronde opleiding/cursus in de richting van Bouwkunde of Ruimtelijke Ontwikkeling;
- Uiterlijk beschikbaar per 22 september 2025 voor minimaal 24 uur in de week.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van college op complexe aanvragen;
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 20 jaar als Plantoetser/vergunningverlener WABO/Omgevingswet binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met de aansturing en coaching van collega's (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het systeem Powerbrowser (Centric);
- Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied van de omgevingswet;