Opdrachtomschrijving
In de functie van Medewerker WOZ objectbeheer ben je verantwoordelijk voor het volledig en tijdig verwerken van bepalende objectkenmerken zodat er een waardeerbaar object is.
Als Medewerker WOZ objectbeheer sta je aan het begin van het belastingproces. Team Vastgoed WOZ beheert alle vastgoedobjecten binnen Amsterdam; van een bovenwoning tot aan de Johan Cruyff Arena en van een grachtenpand tot aan een kantoor aan de Zuidas.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
Opdrachtgever
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat.
Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!
De afdeling WHT is verantwoordelijk voor de uitvoering van de hoofdprocessen Waarderen, Heffen & Toezicht. Daarnaast zijn er de twee afdelingen; Centrale Processen en Advies (CP&A) en Invordering en Incasso (I&I) waarmee samengewerkt wordt in de keten.
Eisen
- Minimaal 1 relevante referentie van de aangeboden kandidaat. Vermeld: organisatie, naam contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. De referent dient op de hoogte te zijn.
- Draaideurconstructie: De kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: Het cv is in het Nederlands, maximaal 5 A4, en dient ter verificatie van de antwoorden.
- Werk- en denkniveau: De kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau; dit blijkt uit het cv.
- Kennis: De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de Wet WOZ, waaronder objectafbakening; dit blijkt uit het cv.
- De kandidaat beschikt over goede Nederlandse taalbeheersing in woord en geschrift; dit blijkt uit het cv.
- Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat geschikt is. Wordt besproken tijdens het interview.
- Verificatie kennis van de kandidaat.
- Verificatie ervaring van de kandidaat.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Interview maakt deel uit van het selectieproces. De kandidaat is direct inzetbaar bij gunning. Tarief is inclusief alle kosten. Tarief mag maximum niet overschrijden (KO).
Wensen
- Certificaat: Kandidaat is in bezit van certificaat/diploma - [X], dit blijkt uit het cv. Document moet meegenomen worden naar het interview.
- Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal kennis van Key2Belastingen; dit blijkt uit het cv.
- Competentie klantgerichtheid: Expert.
- Competentie verantwoordelijkheid: Expert.
- Informatie kandidaat: Vermeld naam kandidaat, telefoonnummer, (privé) e-mailadres. Gebruik officiële naam zoals in paspoort/ID. Wijzig in het tab 'Offerte' de naam van de inschrijving naar: Naam organisatie + naam kandidaat. Maximaal 3 kandidaten aanbieden via afzonderlijke inschrijvingen.