Medior planeconoom

Gemeente Apeldoorn

Sluit op: 29 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 24
Provincies: Gelderland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 15 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

Organisatieopbouw
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior planeconoom op inhuur basis.

Als medior planeconoom werk je in projectverband, zelfstandig of samen met een senior-gebiedseconoom, aan een aantal grondbedrijfprojecten en particuliere projecten om te komen tot nieuwe toekomstige functies, zoals wonen, werken, winkelen en recreëren.

Je fungeert als het financiële geweten van complexe projecten en hebt goed zicht op de risico’s die er binnen de projecten spelen.

Je bent een sparringpartner voor met name de andere planeconomen/gebiedseconomen, projectleiders en opdrachtgevers. Je werkt grondexploitaties op en toetst business cases van private partijen. In voorkomende gevallen voer je samen met de projectleider en jurist onderhandelingsgesprekken om te komen tot (financiële) afspraken om de ontwikkeling mogelijk te maken.

Je levert vanuit jouw functie een bijdrage aan het opstellen van o.a. het Meerjaren Perspectief Grondexploitaties.

Werkzaamheden

  • Deelnemen aan projectgroepen;
  • Het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties;
  • Opstellen van berekeningen voor kostenverhaal en toetsen van externe business cases;
  • Samen met projectleiders onderhandelen met externe partijen;
  • Adviseren over ontwikkelstrategieën;
  • Beheer van grondexploitaties en werkzaamheden voor de P&C cyclus van het grondbedrijf.

Competenties
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • Ervaring met het opstellen van grondexploitaties en haalbaarheidsberekeningen;
  • Ervaring met kostenverhaal en onderhandelingen bij gebiedsontwikkelingen;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Stressbestendig;
  • Toegankelijk en integer;
  • Passend binnen het team.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s inclusief motivatiebrief. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
  • De kandidaat is per 17 november beschikbaar, voor 16-24 uur per week
  • Het maximale uurtarief is €115,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
  • Kandidaat heeft in ieder geval 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, waarvan minimaal 2 jaar bij een gemeentelijke overheid. Voornoemde dient te blijken uit de indiende CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding.

Wensen

  • De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een gemeente; 5 jaar of meer ervaring bij een gemeentelijke overheid (30 pt) 4 jaar ervaring bij een gemeentelijke overheid (24 pt) 2-3 jaar ervaring bij een gemeentelijke overheid (18 pt) Geen ervaring bij een gemeentelijke overheid (0 pt)
  • De kandidaat heeft een relevante opleiding in het ruimtelijke domein op minimaal hbo-niveau Wo-niveau, passende opleiding (20 pt) Hbo-niveau, passende opleiding (12 pt) Hbo/wo-niveau, opleiding niet passend (4 pt) Geen juiste vooropleiding (0 pt)
  • De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied Goed (50 pt) Ruim voldoende (40 pt) Voldoende (30 pt) Matig (20 pt) Onvoldoende (0 pt)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx