Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Als omgevingsmanager van gemeente Purmerend heb je een belangrijke rol bij de voorbereiding en realisatie van projecten. Je bent verantwoordelijk voor de interactie met de omgeving om projecten ook echt gerealiseerd te krijgen. Bij het uitvoeren van projecten breng jij alle interne en externe stakeholders rond het project bij elkaar, jij bent een echte verbinder. Je hebt oog voor de dagelijkse ontwikkelingen, gevoel bij het proces en handelt praktisch wanneer nodig. Je weet intern en extern draagvlak te creëren voor oplossingen en zorgt voor goede samenwerkingsverbanden met alle betrokken partijen. Ook ben je verantwoordelijk voor de bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie tijdens de aanbestedings- en uitvoeringsfase. Bovendien zorg je voor het analyseren en initiëren van taken op het gebied van conditionering, zoals vergunningen, kabels en leidingen, ecologie, archeologie etc.
Projecten en Werkzaamheden
1. Waterlandkwartier
Werkzaamheden:
- Invulling omgevingsmanagement: Coördinatie van activiteiten gericht op informatievoorziening en participatie van de omgeving.
- Stakeholdermanagement: Relatiebeheer met belanghebbenden zoals bewoners, bedrijven en overheden.
- Issuemanagement: Signaleren en oplossen van knelpunten en risico’s.
- BLVC: Opstellen en bewaken van kaders voor bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie.
- Stakeholderdossier in Dialog
- Issuedossier in Dialog
- BLVC-kader Waterlandkwartier
- Communicatie- en participatieplan inclusief brand- en placemaking plan van aanpak
Werkzaamheden:
- Invulling omgevingsmanagement: Afstemming met belanghebbenden over aanpassingen.
- Stakeholdermanagement: Relatiebeheer met omwonenden, afvalverwerkers en leveranciers.
- BLVC: Plannen voor bereikbaarheid, hinderbeperking en veiligheid.
- Geactualiseerd vergunningenregister
- K&L-dossier: aansluiting Liander trafo, stadsverwarming, glasvezel
Werkzaamheden:
- Opstellen vergunningsdossier
- Invulling omgevingsmanagement
- Stakeholdermanagement met nadruk op nautische belangen
- Issuemanagement
- BLVC-plannen
- Stakeholderdossier in Dialog
- Issuedossier in Dialog
- BLVC-kader en plannen
Werkzaamheden:
- Invulling omgevingsmanagement
- Stakeholdermanagement
- BLVC-kader voor veiligheid en bereikbaarheid
- Vergunningenbeheer
- Participatie en communicatieplan
- Stakeholderdossier in Dialog
- Issuedossier in Dialog
- BLVC-kader en plannen
Competenties
- Organisatie- en politiek sensitief
- Stressbestendig
- Overtuigingskracht
- Besluitvaardig
- Creatief
- Communicatief sterk
- Verbindend
- Samenwerkend
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde civiel technische hbo bachelor opleiding of direct vergelijkbaar
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als omgevingsmanager binnen het ruimtelijk domein van een gemeente
- Beschikbaar op donderdag 8 mei 2025 voor een gesprek
- Aantoonbare en afgeronde training/cursus UAV-gc (licht dit duidelijk toe in cv)
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als omgevingsmanager bij een gemeente of overheidsorganisatie
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van rioolvervanging en herinrichting bovengronds infra (licht dit duidelijk toe in cv)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met BLVC begeleiding in processen