Online adviseur samenleving

Gemeente Dalfsen

Sluit op: 16 mei 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 20
Provincies: Overijssel
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 16 mei 2025
Eind datum: 16 september 2025

Organisatie
Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente
met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen
werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Wie zoeken wij?
Ben jij een ervaren online adviseur met gevoel voor maatschappelijke thema’s? Werk je graag samen met maatschappelijke organisaties en weet je hoe je online informatie toegankelijk en gebruiksvriendelijk maakt? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Voor de nieuwe website
zoeken wij een zelfstandige professional die ons tijdelijk ondersteunt. Je werkt aan een klantvriendelijke website en ontwikkelen en beheren van online content. Je werkt samen met de projectleider van de website, de leverancier en de betrokken collega’s binnen gemeente Dalfsen. Ook ga je in gesprek met de maatschappelijk partners over de kwaliteit van hun content.

Opdracht

  • Schrijven en plaatsen van content voor de website van het sociaal domein
  • Advies over- en redigeren van content van gemeente
  • Adviseren van maatschappelijke partners over hoe zij hun informatie online optimaal presenteren
  • Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website
  • Je adviseert en stimuleert collega's bij het aanleveren van goede content
  • Je werkt aan dienstverlening die klopt!

Competenties

  • Samenwerkend
  • Resultaatgericht
  • Taalvaardig
  • Zelfstandig
  • Dienstverlenend
  • Proactief
  • Klantgericht

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Communicatie of Marketing
  • Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 én CMS systemen (maak duidelijk aantoonbaar in het cv welke)
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online adviseur binnen een overheidsinstelling

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als online adviseur of -redacteur binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis van Shift2 CMS
  • Aantoonbare kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en digitale toegankelijkheid
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten op B1-niveau (dit zal getoetst worden tijdens het gesprek)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx