Operationeel inkoopadviseur bedrijfsvoering

Gemeente Veenendaal

Verlopen op: 21 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 mei 2025
Eind datum: 21 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit. Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort. De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Team
De operationeel inkoopadviseur komt te werken binnen het team Juridische Zaken en Inkoop. De functie is specifiek gericht op het ITB systeem dat moet worden geïmplementeerd en onderdeel uitmaakt van het op orde brengen van de inkoopprocessen en daarmee ook informatiehuishouding.

Opdracht
Operationeel inkoper (ziektevervanging) die helpt met de implementatie van inkoop- en bestelsysteem (Proactis).

Wat ga je doen?
Je ondersteunt het team bij:

  • Contractbeheer: registreren van nieuwe contracten en verlengen van bestaande contracten.
  • Ondersteuning: praktische ondersteuning aan de andere operationeel inkoper bij het uitvoeren van bestelaanvragen en het begeleiden van collega’s in het bestelproces.
  • Operationele taken: het afstemmen met leveranciers, contracteigenaren en financieel medewerkers over bestellingen, contracten en facturatie.
  • Overige werkzaamheden: uitvoeren van ordercontroles, verwerken van administratieve gegevens, beantwoorden van vragen van leveranciers en interne klanten.

Competenties
Wat verwachten we van jou?

  • Administratieve ervaring: je hebt ervaring met het registreren en beheren van contracten en bent handig met financiële systemen (ervaring met Proactis is een pré).
  • Zelfstandig en proactief: je werkt zelfstandig, pakt signalen op en neemt initiatief.
  • Teamspeler: je werkt prettig samen met collega’s, biedt ondersteuning waar nodig en denkt procesmatig mee.
  • Communicatief sterk: je weet collega’s goed te begeleiden in het bestelproces en bent aanspreekpunt voor vragen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Aantoonbare werkervaring als inkoper en/of contractbeheerder binnen een gemeente;
  • Kandidaat is bereid om 1 dag in de week aanwezig te zijn in het gemeentehuis van Veenendaal.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het registreren en beheren van contracten;
  • Aantoonbare werkervaring met financiële systemen zoals Key2Financien;
  • Aantoonbare werkervaring met een purchase-to-pay systeem. Benoem duidelijk in het CV welk systeem dit betreft;
  • Aantoonbare werkervaring met Proactis. Benoem dit duidelijk in het CV.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper en/of contractbeheerder binnen een gemeente;
Deze opdracht is verlopen.