Planeconomie – project nieuw legmeer

Gemeente Amstelveen

Verlopen op: 30 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Opdrachtomschrijving
Amstelveen staat de komende periode voor een forse opgave. Gezien de eigen ambities en de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam wordt verwacht dat de gemeente verder zal groeien. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen gaat de komende 10 jaar fors ontwikkelen, er zijn veel binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten.

De grootste uitdaging is de transformatie van het huidige bedrijventerrein naar een gemengd woon- werkgebied met ca 4400 woningen en het ruimte maken voor verplaatsing van bedrijven naar bedrijventerrein Amstelveen Zuid (BTAZ). Voor deze opgave is een aparte afdeling ingericht, afdeling Legmeer. Deze wordt in 2025 geïntegreerd binnen de afdeling Stedelijke Ontwikkeling.

Nu het project Nieuw Legmeer binnen afzienbare tijd tot uitvoering gebracht kan worden, vinden er onderhandelingen en gesprekken met de ontwikkelaars en eigenaren plaats. Eigenaren moeten worden geïnformeerd over wat de businesscase financieel voor hen betekent en onderhandelingen zouden kunnen leiden tot het sluiten van anterieure overeenkomsten. Daarnaast zullen grondexploitaties opgesteld en kosten bewaakt moeten gaan worden, moet de businesscase up-to-date blijven en zullen diverse partijen binnen de gemeente over de stand van zaken geïnformeerd moeten worden.

Werkzaamheden

  • Financieel advies over kostenverhaal en grondprijzen
  • Het verder bijwerken, of actualiseren van de businesscase
  • Opstellen van grondexploitaties (facilitair en/of actief) en management van het kostenverhaal
  • Formuleren van risico’s
  • Financiële advisering, sturing en beheersing (budgetbewaking) van het project (incl. beheer van lopende grondexploitaties)
  • Advisering over vormen van grondbeleid en samenwerkingsvormen
  • Aansturen van taxaties
  • Meedenken over de ontwikkelstrategie
  • Bedenken van alternatieven voor de gebiedsontwikkeling
  • Het voeren van gesprekken met ontwikkelaars en eigenaren
  • Advisering over de financiële inrichting van het project

Competenties

  • Nauwkeurig
  • Analytisch
  • Zelfstandigheid
  • Besluitvaardigheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Organisatiegericht
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op 28 mei tussen 9:30 en 11:00 uur. De gesprekken worden online via MS TEAMS gehouden. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
Opdracht gaat uit van 26 weken over een gemiddelde tijdsbesteding van 2 dagen per week

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als planeconoom bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding: Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding (bij voorkeur in de richting van ruimtelijke ordening, planologie, economie of civiele techniek/bouwkunde)

Wensen

  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met financieel management van grondexploitaties (uitvoeringsfase) in de afgelopen 6 jaar
  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met civieltechnische processen bij gebiedsontwikkeling in de afgelopen 6 jaar (toetsen van ramingen en budgetbeheer)
  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met complexe gebiedstransformatie van bedrijven naar woningen in de afgelopen 6 jaar
Deze opdracht is verlopen.